I want you - chapter 65 ♥


Tidigare
Jag vände bara bort huvudet för någon sekund och när jag kollade på sidan om mig så gick inte Alexandra där brevid mig. Jag tittade försiktigt omkring mig och plötsligt hörde jag hennes underbara skratt. Hon gick där snett framför mig, armkrok med Louis och skrattade.
Tankarna och känslorna började flyga runt i mitt huvud. Nu gör hon sådär igen, det är i de här situationerna som jag bara känner mig utnyttjad. Ibland vet jag inte om hon tycker om mig eller om hon bra låtsas för att jag är jag, alltså för att jag är Niall Horan.
_________________________________________________________________________________________



Alexandras perspektiv
Jag vaknade tidigt nästa dag. Allt hade varit jättebra igår tills vi skulle gå hem från puben. Niall hade ju och för sig kanske fått i sig lite för mycket alkohol, men när han tog ner sin hand i mina byxor kändes det inte bra. Tänk om det hade varit massa paparazzis där eller något, då hade det ju blivit katastrof. Jag drog då snabbt bort hans hand och gick med lite snabbare steg fram till Louis.
Jag vände blicken mot Niall när jag hade tänkt på honom ett tag när jag låg där i sängen bredvid honom. Han sov då sött och egentligen ville jag inte väcka honom. Men rätt som det var reste jag mig upp och drog bort täcket och nästan slängde mig på honom
- Wake up!
Han ryckte genast till och öppnade ögonen.
- No, I want to sleep, sa han sedan och stängde sina ögon igen.
Jag kysste honom mjukt på kinden och la mig ner bredvid honom.
- What are we going to do today? frågade jag efter en stunds tystnad.
- I don't know, mumlade han tröttsamt fram.
- Maybe we can do something, just you and me? sa jag och plötsligt spärrade Niall upp sina ögon och tittade på mig med ett stort leende.
- Yes, what a great idea! We can spend some time im my apartment if you want!
- Yeah, and just relax and cuddle, sa jag och lutade mig fram och kysste honom yttligare en gång.
Sedan la han sig ner igen och blundade. Jag suckade och reste mig upp från sängen. Jag gick fram till min stora resväska och slängde ut alla shorts jag hade med mig och köpt dagen innan. Jag valde till sist ut de snyggaste shortsen och satte på mig dem. Jag tog sedan på mig en söt vit blus som passade utmärkt till shortsen.
När jag fixat iordning mig lite kollade jag på Niall för att se om han fortfarande sov. Och mycket riktigt, han låg där och andades tungt. Jag kunde inget annat än att bara le för mig själv. Han var för underbar.
Jag gick så småning om ut ur rummet för att se om någon annan var vaken. Det var ju tidigt på morgonen och jag var inte riktigt säker på om det var någon annan som var morronpigg förutom jag. Plötsligt hörde jag ljud lite längre bort. Jag följde efter ljudet och det började låta allt mer och mer. Jag öppnade dörren till rummet där ljudet kom ifrån. När jag fick se var det var blev jag nästan lite chockad.
- Marcus, vad gör du? frågade jag och tittade förvånat på honom medan han slängde runt massor kläder i rummet.
- Jag har bjudit ut Gemma på en dejt och jag vet inte vad jag ska ha på mig, sa han lite bekymrande och kastade iväg yttligare en skjorta.
Jag var jätteglad för Marcus skull. Att han kanske äntligen hade kommit över mig nu och började träffa andra tjejer. Det var toppen. Men samtidigt tyckte jag ändå att det verkade lite konstigt. Att han och Gemma hade något på gång. Det var liksom Gemma, och om jag kände honom rätt gillar han inte alls den typen av tjejer. Men kanske hade han förändrats.
- Ta den där, sa jag sedan och pekade på en blå jeansskjorta.

Marcus perspektiv
Kvällen började närma sig och det var äntligen dags för dejten med Gemma. Dagen hade bara rullat på och vi hade mest bara chillat i lägenheten.
- What will you and Gemma do? frågade Zayn nyfiket och blinkade med ena ögat mot mig.
- Actually, I have not planned anything. But we'll find a restaurant somewhere, I think, sa jag lite osäkert.
Zayn nickade bara på huvudet och gick iväg.
Efter en stund ropade jag adjö till de andra och snart var jag påväg ut mot gatan för att bege mig till Gemmas lägenhet.
Jag var lite nervös när jag gick där med snabba steg på gatan. Jag ville att allt skulle gå enligt planen, eller det måste gå enligt planen.
- Hi Marcus! ropade Gemma när hon såg att jag kom gåendes emot henne.
- Hey, sa jag och när vi möttes gav hon mig en stor kram.
- So, where will we go? frågade hon plötsligt när vi precis hade börjat gå åt något håll.
Jag hade ju egentligen inte planerat något och tänkte att det kanske hade varit bra om jag hade gjort det. Så att jag visar att jag är lite ordentlig i alla fall.
- In there, sa jag och visade lite osäkert med ena handen mot någon restaurang lite längre bort.
- I'm so excited, sa hon och nästan skuttade fram av lycka.
Jag blev genast ännu mer nervösare. Jag hade aldrig ens kollat på stället förut och när jag allt kom närmare och närmare såg det mer ut som en vanlig tråkig pastarestaurang
- How did you know that I love pasta? sa Gemma och kramade om mig ännu en gång.
Jag blev först ganska chockad men ryckte sedan på axlarna när jag insåg att det bara var bra att hon gillade pasta.
Vi satte oss ner till rätta och beställde maten vi ville ha. Vi pratade, skrattade och bara hade allmänt roligt. Pastan var jättegod som vi beställde och det kunde inte bli bättre. Min exemplariska plan kanske hade funkat trots allt.
- I'm really happy that you took me out on a date. I thought it never would happen, sa Gemma och rörde vid min hand på bordet.
Jag tänkte i någon minut eller två om man bara kunde spola tillbaka tiden. Om jag hade gjort något annorlunda än vad jag gjort kanske det var Alexandras hand som hållde min just nu.
- No, we should do it one more time, sa jag och log mot henne.
Vi satt och stirrade på varandra en lång stund. Det var något i hennes ögon som man inte kunde slita sig bort ifrån. De var så vackra. Plöstligt förstördes den underbara tystanden och stirrandet när min mobil ringde.
- Marcus here, sa jag när jag hade tryckt på "svara".
- Hej Marcus det är jag. Det har hänt värsta grejorna här hemma och alla har typ åkt, sa Alexandra upprört i telefonen.


____________________________________________________________________________________________
Hej på er! Har inte så mycket att skriva, utan ha det bara bäst!







Kommentarer
Postat av: Sharon

JAG HOPPAS VERKLIGEN ATT DU SKRIVER EN NY DEL SNART!! NU???N:D

2012-05-30 @ 18:00:51
Postat av: Anonym

JAG HOPPAS VERKLIGEN ATT DU SKRIVER EN NY DEL SNART!! NU???

:D

2012-05-30 @ 18:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback