I want you - chapter 63 ♥


Tidigare
Precis innan jag skulle svara Emma så ringde det plötsligt på dörren.
- Vad har de glömt nu? sa jag och reste mig upp från soffan.
Innan jag tog tag i handta
get tittade jag bak på Emma.
- Varför ringer de på dörren? sa jag och skrattade.
Emma reste sig upp och ryckte på axlarna.
Jag tänkte inte mer på det och öppnade istället dörren.
- Hi sweetie! Ready for a shopping time?

_________________________________________________________________________________________



Harrys perspektiv
Vi satte oss i bilen och körde iväg mot Emirates Stadium där Arsenalmatchen skulle hållas. Utanför arenan träffade vi han som jobbade på hotellet som faktiskt hade kommit på hela idén med att åka hit och kolla på en Arsenalmatch. Vi hade ju spelat fifa med honom rätt så mycket innan och därför fått ganska bra kontakt med honom.
Hela matchen hade jag suttit och funderat, funderat på Emma. Hon skulle säkert börja undra och fråga om jag inte sa något, eftersom jag alltid började meningen men slutade varje gång när jag insett att jag inte vågat säga det.
- Oh no, not again, they are going to lose! skrek Niall och alla på läktaren gapade och skrek de med. Jag var inte alls inne matchen så jag visste inte vad som hände.
- What happened? ropade jag.
- Walcott made a big mistake, and also the other players, svarade Louis som satt bredvid och vräkte i sig chips. Hans ben skakade av nervositet.
Jag kunde verkligen inte fokusera på matchen. Mina tankar om vad som skulle hända om jag berättade för Emma att jag hade varit otrogen distraherade mig. Det skulle bli en stor mardröm.
När jag precis skulle resa mig upp för att gå ut från arenan, gå och köpa mig en läsk och istället försöka att bara tänka på något annat, ställde sig alla upp från läktaren och började jubla. Jag vände mig om och såg att Arsenal hade gjort mål.

Alexandras perspektiv
- Hi sweetie! Ready for a shopping time?
Jo, jag visste att hon skulle komma idag..., idag! Inte nu. Och speciellt inte när precis Emma och jag skulle åka och shoppa. Skulle hon följa med?
- Hello Gemma, hälsade Emma och sprang genast fram och kramade om henne.
- I had miss you girls so much, sa hon och log överdrivet mycket mot oss. 
- Yes, we missed you too, trust me, sa jag och log tillbaka lite osäkert.
När hon precis skulle ta ett kliv in genom dörren, stannade hela jag upp och jag var för upptagen med att kolla på hennes skor för att knappt ens kunna prata.
- Have... you the... new Jeffrey Campbell shoes?
- Yes? sa hon och tittade frågande på mig.
- There are about a hundred diffrent stores here in London with them shoes, fortsatte hon.
Jag och Emma stod helt blixtstilla och tittade på henne och hennes skor. Det var helt magiskt.
- So, will we go or should we stand here the whole day? frågade hon sedan och blinkade med ena ögat mot oss.
- No, of course not. Give us two minutes! sa Emma och vi båda och slet blicken ifrån skorna och sprang genast bort till våra rum. Vi hämtade plånböcker, väskor och allt man var tvungen att ha för en fet shopping dag i London.
Sen var det dags att bege sig utåt. Vi bestämde oss för att gå ner till stan eftersom det var ganska nära dit. Vi frågade Gemma vart vi skulle gå någonstans och då tipsade hon om ett jättelyxigt varuhus, Harrods. Så vi gick dit och oj, oj, oj, jag hade aldrig sett så mycket kläder förut.
Vi hade köpt allt man kunde tänka sig. Allt från töntiga fotografier till victoria's secret klänningar för flera tusen. Gemma övertalade oss att hon skulle betala allt, medan vi försökte protestera, vilket inte gick så bra. Vi hade också fikat och bara gått runt i London. Vi hade tagit oss en titt på Big Ben och åkt en tur i London Eye. Det var riktigt mysigt och bara att få komma hem till killarna nu skulle avsluta dagen helt perfekt, trodde vi...
När vi gick hem där på Londons gamla gator med säkert tio shopping bagar var såg jag plötsligt några igenkända ansikten.
- Emma and Gemma, am I blind or it's Zayn there over? sa jag och pekade in på någon pub lite längre bort.
- No, you have right, there is Zayn and the other guys, sa Gemma och suckade.

Marcus perspektiv
Efter matchen begav vi oss ut från Emirates Stadium. Vi ville fira segern för Arsenal eftersom de hade vunnit på något sätt så vi bestämde oss för att dra iväg till närmaste pub.
När i väl hade satt oss ner, tagit någon öl eller två och bara pratat kom plötsligt tre tjejer inrusandes. En blond, en brunett och en svarthårig.
- So, you guys went in here after the match without saying anything to us? sa Emma argt och tittade frågande på alla oss, som satt helt generade med ett glas öl i ena handen.
- Yeah, we would just call you and say that you could come here, sa Harry lite nervöst och tog upp mobilen ur sin ficka.
- Okey, we trust you. But only if you give us some beer, we are thirsty, sa Gemma och drog ifrån Harrys glas.
När Gemma fick se att jag satt lite längre bort släppte hon glaset och sprang genast fram till mig.
- Hey Marcus! sa hon och kramade om mig.
- Hey!
Jag kom genast på vad jag var tvungen att göra. En anledning till varför jag skulle komma till London i över huvud taget förutom Arsenal matchen, var ju faktiskt det där med Gemma. Min hemliga plan för att göra mitt liv lite mer käleksfullt och spännande. Men inte med Gemma, utan med Alexandra.
- So Gemma, do you want to eat dinner with me tomorrow, as a date? frågade jag och log.
- I'd love to, sa hon och log tillbaka.


_________________________________________________________________________________________
Hej fina ni! Det blev inget kapitel igår som ni kanske märkte, men sånt är livet. Men det blev ett i alla fall, och jag vet, det sög, men ajja! Ha det bäst!


Kommentarer
Postat av: Shaashaa

BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSSSSSSSSSSSSSSSSSSTTTTTTTTTTTTTTTTTT

2012-05-24 @ 18:08:02
Postat av: Hanna

SKRIIIIIIIIV MERAAAAAAA NUUUUUUU FÖÖÖÖÖÖR JAAAAAAAG KAAAAAAAAN INTEEEEEE VÄNTAAAAA

2012-05-26 @ 18:20:50
Postat av: Ida

JAG KAN INTE VÄNTA TILLS NÄSTA KAPITEEEELL!! BÄSTA NOVELLEN EEEVVVVEEEEERRRR!!!!!!!!

2012-05-26 @ 23:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback