I want you - chapter 61 ♥


Tidigare
- Do you know what, I belive you, sa han och log mot mig.
Orden flög runt i min hjärna och jag förstod verkligen inte vad han nyss hade sagt.
- What did you say? frågade jag och istället för att svara tryckte Niall sina läppar emot mina.
Det ryste i hela kroppen och det slutade med att jag låg där ovanpå Niall och snart kunde jag höra hans hjärta slå allt fortare och fortare.
_________________________________________________________________________________



Marcus perspektiv
När vi satt där i soffan uppstod en lite pinsam tystnad efter att Harry och Emma gått iväg för att fixa käk. Jag ville komma på något för att bryta tystnaden men jag visste inte vad jag skulle säga. Jag tittade på Niall och pinsamt nog så stannade min blick på honom medans jag tänkte ut något att säga.
- So, where is Gemma? frågade jag sedan och det var ju en perfekt kommentar jag kom på.
Och som jag räknat med vart alla lite smått chockade över vad jag sagt.
She will be here tomorrow i think, sa Louis lite tveksamt.
Plötsligt reste sig Niall hastigt ur soffan och gick iväg mot något rum.
- I'll go after him, sa Alexandra och reste sig upp hon också.
Sedan var dem båda inne i rummet och det uppstod ännu en pinsam tystnad hos oss som satt kvar i soffan. Men nu gjorde det inget om det var tyst för då kunde jag försöka lyssna på vad Alexandra och Niall sa inne i rummet.
- Are you ready for Arsenal tomorrow Marcus!, skrek plötsligt Zayn och en het fotbollsdiskussion startade och mina chanser att höra vad Alexandra och Niall sa försvann helt.
Samtalet om fotboll övergick ganska snabbt till en liten fifaturnering som pågick i någon timme. Vi la ifrån oss kontrollerna när Emma och Harry ropade på oss att maten var färdig och det var spagetti och köttfärssås som stod på menyn. När alla hade tagit för sig och satt sig till rätta vid matbordet så kom jag plötsligt på att två stycken saknades. Alexandra och Niall, vad gjorde de egentligen?
- Hey, wait a minute! Where is Alex and Niall?, utbrast Liam som om han hade läst mina tankar.
Harry reste sig snabbt från bordet och gick mot rummet som Alexendra och Niall var i. Han tryckte örat mot dörren, sedan öppnade han och kikade in.

Harrys perspektiv
Allt kändes så perfekt med Emma, hon var lycklig, vi lagade mat och vi hade roligt tillsammans. Jag önskade att det kunde vara så här efter att jag berättat för henne vad jag hade gjort, men jag vågade inte det,  jag ville verkligen inte förstöra det vi hade. Men jag måste berätta, hon har rätt att veta. Kanske blir vårt band starkare om jag berättar för då vet hon att jag är ärlig mot henne vad det än gäller, eller så kommer hon hata mig och ignorera mig i resten av mitt liv.
- Don't forget to stir the bolognese, sa Emma och avbröt mig i mina tankar.
Jag log mot henne och rörde sedan om i köttfärssåsen som hon hade sagt.
- What are you thinking about Harry? frågade hon och tittade oroligt på mig.
- Nothing I'm just a little bit tired.
- You can tell me everything, I promise i be listening, sa hon och som svar gav jag henne en lätt kyss på pannan.
När maten var klar så satte sig alla till bords och tog för sig av maten.
- Hey, wait a minute! Where is Alex and Niall?, utbrast plötsligt Liam och alla kollade sig omkring.
Jag kom på att dem fortfarande var inne i rummet, jag visste dock inte varför men jag reste mig snabbt upp från bordet och gick fram till dörren. När jag skulle öppna så slog tanken mig, att det blir ganska pinsamt om jag kommer in och stör dem, om det skulle vara så att dem höll på med någonting. Så jag tryckte örat mot dörren för att lyssna på vad dem gjorde, men när jag inte hörde något så öppnade jag dörren försiktigt.
Och där låg dem, sovandes i famnen på varandra. Dem var så söta tillsammans där dem sov, så jag vågade inte väcka dem. Istället gick jag tillbaka för att äta.
- They are sleeping, sa jag till dem andra och sedan tänkte vi inte mer på det.
Efter att ha ätit färdigt så tog vi alla plats i soffan för nu var det filmtime. Zayn sprang ut i köket för att fixa lite popcorn och sådant medan vi andra valde film.
Jag tror vi hann se tre filmer innan vi bestämde oss för att gå till sängs, eller det var i och för sig bara jag, Emma och Louis som bestämde det eftersom dem andra hade somnat i soffan efter andra filmen. Louis gick in till sitt rum medan Emma och jag gick in till mitt. Efter att ha borstat tänderna så tog jag av mig kläderna och la mig med bara kalsongerna i min stora säng. Emma tog lite längre tid på sig eftersom hon tvättade bort sitt smink, sedan tog hon på sig en stor t-shirt och la sig brevid mig. Jag tittade henne djupt in i ögonen och förberedde mig för att berätta det som jag tänkt säga hela dagen. Hon flätade in sina fingrar i mina samtidigt som hon fokuserade med blicken på mig.
- Emma..., sa jag men något mer hann jag inte säga förens jag kände hennes läppar mot mina.
Plötsligt slets dörren upp till rummet och in kom Alexandra.
- Varför är det släckt? frågade hon och tände lampan.


_________________________________________________________________________________
Tjenare :D Hoppas det är bra med er? Det blev ett tidigt kapitel idag i alla fall, så vi hoppas ni blev nöjda?! KRAM






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback