I want you - chapter 58 ♥


Tidigare
Jag nickade och log på samma gång sedan ringde jag pappa och sa att jag sov över hos Emma. Efter att jag lagt på luren till min pappa så fortsatte vi att prata på, jag berättade om problemen mellan Niall och mig och jag kände hur mycket jag längtade efter honom och hur gärna jag just nu ville förklara hur allt verkligen låg tilll, men snart är ju dagen här. Det slutade med att vi båda, sent in på natten, somnade av trötthet.
___________________________________________________________________________________



Emmas perspektiv
- Emma vakna!
Jag kände en hård smäll mot ryggen. Jag öppnade sakta ögonen och såg att Alexandra satt bredvid mig med en kudde i ena handen.
- Vi ska till London imorgon, sa hon när hon såg att jag hade vaknat till.
Jag nickade och slöt mina ögon.
- Nej, somna inte om!
Jag somnade dock om men det tog inte lång tid innan jag vaknade igen. En obehaglig känsla spreds i min kropp när jag kände vad jag precis hade fått för överraskning i ansiktet, ett glas med vatten.
- Alex! Vad gör du? skrek jag och hoppade genast upp ur sängen. Jag gnuggade ansiktet i händerna.
- Jag visste att det inte skulle vara så svårt att väcka dig, sa Alexandra och skrattade.
- Hur kommer det sig att det alltid är jag som ska få ett glas med iskallt vatten över ansiktet? Förra gången var det Marcus som hällde det över mig, sa jag bekymrande och tittade frågande på Alexandra.
- Men kom igen, du ber ju om det!
Efter ett tag av skrattande och pratande kom jag plötsligt på det.
- Vi ska ju till London imorgon! ropade jag hysteriskt och började slänga kuddar lite här och vart runt omkring mig.
- Nahe, det menar du inte! sa Alexadra hånfullt. Det var ju inte det jag sa för typ 10 minuter sedan heller, men just ja, du sov ju då, fortsatte hon och log mot mig.
Det kändes som om jag och Alexandra var på rätt spår igen. Vi var spydiga mot varandra som vi alltid hade varit förut, och det kändes skönt. London resan kanske inte skulle bli så dålig i alla fall.
- Men du, jag åker hem och packar, sa sedan Alexandra och vips var hon borta.
Jag gick fram till fönstret och såg att hon sprang ut ur huset. Jag log för mig själv. Jag kanske hade världens mest bästa vän, även fast hon häller iskallt vatten över ansiket ibland dårå.
Jag gick fram till garderoben och slängde i massor kläder i en stor resväska. Den här gången skulle vi inte bara vara i London över en helg, utan nu en hel vecka. En hel vecka med One Direction och Harry, min Harry.

Marcus perspektiv
Jag kan inte säga att jag inte tyckte om att hon kramade mig sådär, för det gjorde jag verkligen. Det var bara det att jag kände att mina känslor inte kunde styra det. Om jag inte hade gått hade jag kanske råkat kysst henne eller något ännu värre. Men jag var tvungen att spara mig till London, där jag skulle genomföra min utsökta plan.
Det slutade i alla fall med att jag motvilligt tog min cykel och åkte hem från Alexandra. Vi hade haft en underbar dag tillsammans i solen och jag längtade faktiskt tills vi skulle få träffas igen. Men den här gången skulle vi inte träffas på hennes balkong sittandes på en solstol med en stor kall drink i ena handen. Nej, den här gången på ett flygplan påväg till London.
Nästa dag var det att packa som gällde, för om en enda dag skulle vi åka, och jag skulle äntligen få göra det jag hade drömt om ända sen jag var liten, få titta på en Arsenalmatch - och inte med vem som helst heller.
Jag hade konstigt nog inte pratat med Emma på flera dagar, men det var väl antagligen för att hon bara har varit upptagen med Hilda hela dagarna. Och tänk om Emma och Alexandra inte var vänner längre? Vad skulle jag göra då liksom?

Alexandras perspektiv
När jag gick hem från Emma möttes jag plötsligt av en person som inte direkt var så impressive, nämligen Hilda. Först låtsades hon om som hon inte såg mig när hon gick där alldeles framför mig med sina stora runda solglasögon. Men när jag sedan hälsade på henne, kände hon nog sig tvungen att i alla fall titta på mig.
- Stanna! sa jag när hon precis hade gått förbi mig.
Hilda vände sig om och tog av sig sina glasögon.
- Vad är det? sa hon och tittade irriterat på mig.
Jag rotade i väskan jag hade hängades på min axel. När jag hade hittat vad jag ville ha gav jag fram det till henne med ett stort leende på läpparna.
- Här!
- En mobil? Jag behöver inte ringa om du tror det, sa hon och blickade mig.
Jag tittade ner på mobilen jag gav fram och såg sedan att det i själva verket var min egna mobil.
- Oj, sa jag och la ner mobilen igen. Jag gjorde ett nytt försök och den här gången tog jag upp en annan mobil med en halvsprucken skärm och med trasiga knappar.
- Min mobil, herregud, vad har du gjort med den? sa hon förtvivlat och tog tag i den direkt.
- Förlåt, jag råkade sätta mig på den när du höll på att förstöra mitt liv. Eftersom du är så jävla dum i huvudet som glömmer mobilen i min säng, sa jag och kände att jag blev ganska stolt över vad jag sagt. Jag hade egentligen aldrig sagt något dumt till Hilda förut och det kändes skönt att bara få släppa ut ilskan över henne med bara några ord.
- Jävla idiot, fräste hon och tittade argt på mig. Hon vände sig sedan om och började gå.
- Jag skulle hälsa från Emma att du är en stor riktig jävla B-I-T-C-H! ropade jag efter henne och jag såg hur hon gick snabbare av arghet.
Jag log för mig själv och började gå hemåt jag med. Nu skulle det packas och jag var hur lycklig som helst. Jag var hur lycklig som helst tills jag kom hem och såg att min egna pappa satt och grät i fåtöljen.


_________________________________________________________________________________
Hej mina kära vänner! Hoppas ni har det bra :) Själv ligger man på mage och typ dör av magont. Inte kul, inte kul! Aja, nu är det iaf långhelg så vi får hoppas på några bra kaptiel då. Puss och kram!



Kommentarer
Postat av: emma

skitbra!

2012-05-16 @ 23:54:56
Postat av: Alice

Detra är den bästa novellen jag läst, du är sååå bra på att skriva!!!

2012-05-17 @ 11:37:17
Postat av: emma

har precis läst igenom hela dina novell!

den är väldigt bra och jag älskar Emma & Harry! :)

FORTSÄTT SLUTA INTE SKRIVA!

2012-05-17 @ 13:21:13
Postat av: Frida

Hej söta du!

Delta gärna i veckans blogg hos mig :)

http://fridaannas.blogg.se/2012/may/veckans-blogg.html



Kramisar!

2012-05-17 @ 13:41:08
URL: http://fridaannas.blogg.se/
Postat av: yasmine modell mamma och fru

allt bra denna torsdag?

KRAAM

2012-05-17 @ 15:39:04
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Amanda

Fin blogg! Ha en fin kväll sötis :)

2012-05-17 @ 18:08:13
URL: http://aaeriiksson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Allt bra hoppas jag:) fin blogg har du

2012-05-17 @ 18:35:53
URL: http://lcanseeu.blogg.se/
Postat av: Annika

Fin blogg :)

2012-05-17 @ 20:55:01
URL: http://blogofphoto.blogg.se/
Postat av: Linnea

Har börjat med veckans blogg hos mig så om du har lust att vara med så är det bara att checka in! Kram

Direktlänk: http://linneanordqvist.blogg.se/2012/may/veckans-blogg-vinnare-ny-omgang.html

2012-05-17 @ 22:43:54
URL: http://linneanordqvist.blogg.se/
Postat av: Julia

kolla in min bloppis! nya och billiga kläder och skor mm! :)

2012-05-17 @ 23:00:06
URL: http://clothesansstuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback