I want you - chapter 5 ♥


Tidigare
Jag var tjugo minuter för tidig, men det gjorde inte så mycket. Jag stod och pratade med Emmas pappa tills tjejerna kom. Båda såg riktigt glada ut. Speciellt Alexandra, tänk om hon gillade mig?
Vi hade packat i alla våra saker i bilen, sagt adjö till föräldrar och syskon och satt oss i bilen. Nu skulle vi åka bil i 5 hela timmar från Göteborg till Sveriges vackra huvudstad Stockholm. Allt skulle bli perfekt, eller skulle det verkligen bli det?
_______
____________________________________________________________________________________________



Marcus perspektiv
Jag körde, Emma satt fram och Alexandra satt bak i bilen. Stämningen var ganska pinsam efter det där lilla "grälet" jag och Emma hade haft dagen innan. Jag tittade i backspegeln ibland för att kika in Alexandra, och hon sov varje gång.
När vi hade åkt ungefär hälften började bensinvisaren åka till det röda området, det var dags att tanka. Vi svängde in på närmaste Statoilmack. Jag gick ut och tankade bilen, Emma gick in och köpte lite snacks och Alexandra satt kvar i bilen och sov. När jag var färdig gick jag in och satte mig i bilen igen. Jag tittade upp i backspegeln och nu var plötsligt Alexandra vaken.
- Oj, så du är vaken nu? frågade jag med ett stort léende.
- Haha, jag somnar alltid när vi åker bil, svarade hon tröttsamt.
Det var forfarande bara jag och Alexandra i bilen, skulle jag ta min chans och säga det till henne?
- Jo Alex, det var en sak jag måste säga till dig, sa jag lite nervöst.
- Okej, vadå?
Jag tittade på henne i backspegeln och hon tittade frågande på mig.
- Jag v... Samtalet avbröts när Emma kom inrusandes i bilen.
- Fan, jag glömde plånboken, sa hon. Hon grävde i sin handväska och tog upp den. Sedan gick hon ut ur bilen och in till butiken igen.
- Ja, så vad var det du tänkte säga? frågade Alexandra efter ett tag.
Jag visste att det inte var någon bra idé och säga det här i bilen. Nästan lite fegt kanske.
- Det var inget.

Alexandras perspektiv
Det kändes så konstigt när jag vaknade, allt var så annorlunda. Visst jag satt i en bil, men den här gången satt jag inte i en bil från Angered till Partille, jag satt i en bil på väg till Stockholm där vi skulle se One Direction uppträda. Allt var så himla awesome. Plötsligt kom Marcus in i bilen. Det kändes som om han ville få något sagt, men jag vet inte vad. Jag slutade tänka på det när Emma kom in i bilen igen. Hon hade med sig två stora plastpåsar fulla med allt som man kunde tänka sig.
- Emma, du behöver ju inte köpa upp hela butiken, sa jag lite ironiskt och skrattade.
Vi hade åkt en stund och äntligen började vi nära närma oss Stockholm. Några mil innan Stockholm hängde det plascher och skyltar på One Direction nästan överallt.
Vi hade haft på stereon på svagt ljud hela resan, men plötsligt började de spela Up All Night och Emma höjde volymen.

Emmas perspektiv
Den sista biten av resan blev ändå mycket lyckad. Min och Alexandras sångröster är ju bara för fina tillsammans. "Host host". Vi sjöng på alla One Directions låtar hela tiden. Till och med Marcus började sjunga i slutet.
När vi parkerade utanför hotellet så blev jag och Alexandra så uppspelta att vi hoppade direkt ur bilen och sprang fram till någon främande sur gubbe som bara stod och glodde. Han blev ännu mer sur när vi kramade honom.
- Snorungar!
Vi tog lite av våran packning och sprang in på hotellet. Marcus kom lite efter eftersom han fick ta en större del av packningen. Vi checkade in och fick våra nyckelkort. Vi bodde på den näst högsta våningen så vi tog hissen upp. När vi väl öppnade rummet sprang jag och Alexandra rakt in i rummet och hoppade upp i sängen. Vi hoppade runt och kramade varandra hela tiden, vi var så himla galna. Vi försökte också få igång Marcus, men han tyckte bara vi var larviga. Plötsligt stannade Alexandra upp.
- Klockan är ju sex. Vi ska vara där om två timmar, ropade hon högt.
Vi tog fram våra väskor och slängde ut alla våra kläder. Jag hade helt glömt bort att köpa något fint till konserten, men jag hittade ändå en vit transparent blus, skinn shorts och sen valde jag lite accessoarer till det. Alexandra hade inte heller tänkt på att köpa något så hon tog på sig ett par snygga shorts och en skjorta till. Vi sminkade oss och Alexandra plattade håret. Jag hade fortfarande blött hår efter duschen så jag lät det vara lite små vågigt. När vi var klara ställde vi oss framför spegeln.
- Fan vad vi är snygga.


__________________________________________________________________________________________________
Imorgon blir det mer drama, I promise. Då kommer One Direction komma in bilden.

 


Kommentarer
Postat av: Olivia

Omg, längtar!

2012-03-19 @ 18:54:54
URL: http://sakeromoned.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback