I want you - chapter 11 ♥


Tidigare
Vi gick tillbaka till festen och träffade de andra som hade undrat vart vi tog vägen. Tillslut gick hela gänget upp på dansgolvet och de fick även med mig. Vi dansade hela natten lång och allt var perfekt. Men plötsligt kom Paul in i lokalen och sa att det var bäst att åka hem nu. Vi skjutsade hem tjejerna till hotellet och jag märkte då att de blivit rejält berusade av all alkohol.
___________________________________________________________________________________________



Emmas perspektiv
- Tjejer vakna nu, vi måste åka snart, hörde jag Marcus röst säga. Jag orkade inte svara och det verkade som Alexandra inte heller orkade.
- Okej som ni vill, sa Marcus med en ganska ondskefull röst.
Jag somnade om igen men vaknade sedan av att det vart kallt och blött i mitt ansikte. Likaså i Alexandras ansikte.
- Men vad faaaaan! Marcus, vad håller du på med, är du dum i huvudet eller?! skrek jag argt på Marcus. Lite väl hårda ord kanske, men jag är ju faktiskt inte så morgon glad. Marcus stod och gap skratta.
- Men seriöst, ni måste gå upp. Klockan är faktiskt tjugo över elva, sa han när han hade slutat skratta.
Jag var verkligen jätte bakis. Jag hade nästan inget minne ifrån vad som hände igår förutom att vi var med One Direction.
Jag kämpade mig upp ur sängen, gick in på badrummet och gick in i duschen. Det var så himla skönt att duscha för jag såg verkligen inte klok ut.
- Emma skynda dig på, sa Alexandra medan hon knackade på dörren. Jag skulle egentligen kunna stå där i duschen i flera timmar till, men jag stängde av duschkranen och gick ut ur duschen. Jag kände mig genast mycket fräschare. Jag gick ut ut badrummet och tog på mig min one piece.
När Alexandra var klar och hade fixat sig och så, packade vi ihop våra grejer. Sedan gick vi ner till receptionen och checkade ut. Jag mådde fortfarande jättedåligt sen igår men jag försökte i alla fall anstränga mig och hjälpa till med väskorna. Vi satte oss i bilen och körde iväg.

Alexandras perspektiv
Det hade aldrig varit så skönt att duscha som just idag. Varför skulle jag bli så full för? Jag hade knappt rört ett glas med alkohol förut och jag hade intalat mig själv att jag inte skulle börja dricka. När jag stod där i duschen märkte jag att jag hade ett armband på mig. På armbandet stod det med tydliga bokstäver NIALL på. Jag undrade verkligen vad som hade hänt igår.
När jag var färdig i duschen gick jag ut för att börja packa, vi checkade ut och sen åkte vi.
Det tog hur lång tid som helst att komma ut från Stockholm, trafiken var enorm. Det var helt tyst i bilen, ingen sa någonting alls, jag tror vi alla var för trötta för det. Och Marcus, han verkade så sur, undra om det hade hänt något?
Jag och Emma sov nästan hela vägen hem till Angered. Marcus stannade bilen utanför mitt hus. Jag saknade pappa så sjukt mycket även om det bara var en dag sen jag träffade honom. Han mötte mig vid vägen och jag sprang fram och kramde honom jättehårt.
- Hej gumman, har det hänt något? frågade han oroligt.
- Nejdå, jag har bara saknat dig.
Marcus och Emma körde iväg och jag gick in i huset.
- Nu måste du berätta allt! ropade pappa från köket. Han kom sedan ingåendes med en stor blåbärspaj i händerna. Jag ville inte berätta vad som egentligen hade hänt igår, att jag blev full och inte kom ihåg någonting. Så istället lurade jag ihop någon historia medan jag åt upp den underbara pajen pappa hade gjort.
När jag hade berättat klart gick jag in på mitt rum och stängde dörren. Jag la mig ner på sängen och kollade upp mot taket. Imorgon var det skola och jag mådde fortfarande skit. Jag fick upp en spya i halsen så jag sprang direkt in i badrummet och tog upp locket från toan. Jag satte mig ner och spydde upp allt som behövde komma ut. Pappa kom inrusande in i badrummet.
- Mår du inte bra Alexandra? frågade pappa medan han höll upp mitt långa hår.
- Jodå, jag är nog bara lite magsjuk sen bilresan, svarade jag.
- Okej, jag går och ser om jag hittar någon ipren, sa han och gick ut ur badrummet. Han kom tillbaka efter en stund med tomma händer.
- Vi hade tyvärr ingen, sa han med en ledsam min.
- Men det är lungt pappa.
- Nej, det är det inte. Jag går direkt ner till ICA och köper något. När jag skulle svara var han redan påväg utför huset.
Efter ungefär tjugo minuter kom han tillbaka. Jag hade lagt mig i mitt rum på golvet och plötsligt kom han in i mitt rum, men inte med några tabletter utan med en tidning.
- Förklara det här för mig Alexandra, sa han med en arg röst. Han väcklade upp tidningen och la den brevid mig. Jag kunde inte tro mina ögon. Första sidan visade en bild på mig, Emma och One Direction när vi festade.

Igår hade det populära pojk-bandet One Direction konsert i Stockholm, globen. Efter fyra låtar var det paus och efter pausen var självaste Harry Styles borta. Vi fick nyligen bekräftat att han var med en främande tjej istället. Det blev såklart kaos bland fansen i Stockholm.
Efter konsteren sågs medlemmarna åka med en limousine med inte mindre än TVÅ främande tjejer. De två främande tjejerna sågs sedan festa med One Direction. De klängde på dem och man kan verkigen säga att de inte var nyktra. Vi får hoppas att tjejerna inte förstör ryktet för gruppen.

___________________________________________________________________________________________________


Kommentarer
Postat av: Olivia

Skojar du eller?!?! Den var as bra juuuu!!!!!

2012-03-25 @ 19:59:49
URL: http://sakeromoned.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback