I want you - chapter 10 ♥


Tidigare
- Ups då, sa Alexandra. Hon ramlade sedan ihop pladaskt på golvet,och somnade. Jag reste mig upp för att bära upp henne i sängen. Men strunade sedan i det när jag såg att hon hade ett armband på sig. På armbandet stod det med tydliga bokstäver NIALL på.
- Haha, du kommer aldrig att få henne Marcus, för vet du vad? Hon gillar en annan person nu. Sa Emma när hon såg att jag vart besviken. Emma lade sig ner på sängen och somnade hon med. Jag gick ut på balkongen och kollade ut mot Stockholm.
- Jag hatar mitt liv, skrek jag.

__________________________________________________________________________________________



Alexandras perspektiv - kvällen innan
När alla hade hoppat in i bilen så körde vi iväg. Paul frågade oss om vi visste någon bra bowlinghall, men eftersom vi inte hittade så värst bra i Stockholm så fick Paul köra på gps:n. Medan vi satt i bilen och pratade serverade Liam oss champagne. Vi alla skålade och alla drack upp.
När vi hade hittat en bowlinghall gick vi in och bokade en bana, sedan gick vi in och provade skor, och usch så fula de var. Vi tog ett varsit bowlingklot och gick ut mot banan. Vi bestämde oss för att köra i lag. Niall sa direkt att han och jag skulle vara i lag, så jag och Niall, Emma och Harry, Zayn och Louis, Liam och Paul.
- Okey guys, don't be sad if you lose, sa Louis när vi hade bestämt att han och Zayn skulle vara i samma lag.
Vi hade spelat ett tag och två timmar hade gått. Vi hade insett att det var omöjligt att komma ifatt Liam och Paul som hade över 400 poäng.
- Oh no, it's not fun anymore. We do anything else! sa Harry efter att han slagit ner bollen i rännan.
- Yes, you have right. I now a place here in Stockholm, let's go. sa Zayn och tog av sig skorna.
Vi satte oss i limon och Zayn satte sig framme hos Paul för att beskriva vägen.
- Where are we going? frågade jag och kollade på Niall.
- You'll see. svarade han och tog min hand.
När limosinen stannat hoppade alla ut förutom Paul som körde vidare och Zayn skrek:
- Let's party!

Harrys perspektiv
När vi kom in i lokalen satte vi oss alla vid ett bord. Vi bjöd tjejerna på drinkar och alla skrattade och var glada. Jag älskade Emmas léende. När vi hade suttit där en stund frågade jag Emma om hon ville dansa.
- Of course, svarade hon.
Jag tog Emmas hand och gick ut på dansgolvet. Ibland kom vi riktigt nära varandra men jag visste inte om jag vågade. När vi hade dansat ett tag kände jag att all dricka börja trycka på. Jag ursäktade mig och gick snabbt iväg mot närmaste toalett. När jag var klar gick jag tillbaka till vårat bord eftersom Emma kanske hade gått dit medans jag var på toaletten.
- Where is Emma? frågade jag oroligt.
- I don't know... or there she is, sa Zayn och pekade på dansgolvet.
Och mycket riktigt, där stod hon och dansade med en annan kille. Jag satte mig ner hos de andra och drack upp några öl. Jag fattar inte varför jag var så avundsjuk egentligen, det var ju inte något mellan oss än. Men plötsligt såg jag att Emma gick ifrån killen hon dansade med och kom emot mig.
- How are you Harry? frågade hon.
- I'm fine. Do you have fun?
- Yes, but it was more fun when you was there, sa hon och log med det där léendet jag älskade.
- Okey come here, sa jag och tog tag i hennes arm. Vi gick ut på dansgolvet igen. Den fartfyllda musiken byttes ut mot en lugn låt, våran låt - More than this.
- Cause I can't love you more than this, sjöng jag i hennes öra. Hon log mot mig och hon var så otroligt vacker. Och innan jag visste ordet av det så möttes våra läppar i en underbar och perfekt kyss.

Nialls perspektiv
Vi satt allesammans runt ett stort bord, drack och var glada. När Harry och Emma gick ut på dansgolvet såg jag hur gärna Alexandra också ville det. Men jag tror hon satt och väntade på att jag skulle bjuda upp henne. Men jag kan inte dansa och jag vill ju inte skämma ut mig för henne.
- Look, so sweet they two are together, sa hon och log lite.
Men det hände aldrig att jag bjöd upp Alexandra, istället satt vi bara där och drack öl efter öl och pratade om allt och inget. Jag kände att jag var tvungen att hitta på något, jag skulle vilja vara ensam med Alexandra någonstans.
- Come, I need to show you something, sa jag och tog hennes hand i min. Jag såg hur hennes ansikte sprack upp i ett léende.
- Where are we going? frågade hon när vi gått ut från lokalen.
- I don't know, somewere, sa jag och blinkade med ena ögat.
Vi gick ett tag utan att säga någonting till varandra.
- What do you need to show me, you said that it was something before. sa hon plötsligt och tittade upp på mig.
- Nothing, I just need to be alone with you.
- Okey, but can we go back and dance, please? sa hon och kollade mig i ögonen.
- But really, I can't dance.
- Everybody can dance Niall, sa hon och tog tag i min hand.
Det var var egentligen ganska pinsamt när hon försökte få mig att dansa där mitt på gatan. Fast det var ju inga människor där så här sent in på natten.
- We are going home tomorrow and I have something to give you, so you remember me, if we not see each other again, sa jag efter ett tag och vi båda stannade upp i dansen. Jag tog av mig mitt armband som det stod mitt namn på och satte på det på hennes handled.
- Don't say so, of course we'll see each other again! And I'll never forget you.
Jag kramade om henne, hon tittade upp på mig och såg mig djupt in i ögonen sedan gav hon mig en lång, varm och mjuk kyss.
Vi gick tillbaka till festen och träffade de andra som hade undrat vart vi tog vägen. Tillslut gick hela gänget upp på dansgolvet och de fick även med mig. Vi dansade hela natten lång och allt var perfekt. Men plötsligt kom Paul in i lokalen och sa att det var bäst att åka hem nu. Vi skjutsade hem tjejerna till hotellet och jag märkte då att de blivit rejält berusade av all alkohol.


_________________________________________________________________________________________
Vart ett ganska långt kapitel nu, eftersom det inte vart något kapitel igår. Hoppas ni blev nöjda?


Kommentarer
Postat av: Olivia

As bra ju:) hoppas att det kommer en till imorrn ;)

2012-03-24 @ 19:14:12
URL: http://sakeromoned.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback