I want you - chapter 76 ♥

 
Tidigare
Efter att jag hade pratat med Harry ett tag så gick jag sedan ut till Alexandra igen och satte mig ner bredvid henne. När hon som vanligt frågade vem det var som ringde så sa jag än en gång att det var polisen som ville ställa några fler frågor, men sedan pratade vi inte mer om det. Kanske började hon bli misstänksam, men jag kunde inte berätta någonting för då skulle hon få panik och vilja åka hem. Det är bättre att hon får reda på det när hon har kommit hem.
___________________________________________________________________________________
 

Gemmas perspektiv
Och tillslut kom dagen, dagen då jag skulle behöva ta farväl av Marcus. Jag vaknade tidigt bredvid hans sida men ville inte väcka honom, eftersom jag då kunde ägna mig åt att ligga och titta på honom hela morgonen. Hela dagen innan hade varit helt underbar och Marcus och jag hade aldrig varit så kära som nu. Det skulle inte alls bli roligt att lämna honom och sedan inte få träffa honom på evigheter. Han skulle nämligen jobba resten av hela sommaren och han hade helt enkelt inte tid att åka hit mer.
Plötsligt öppnade han ögonen.
- Hi, sa jag och log mot honom. Finally are you awake!
Han satte sig försiktigt upp ur sängen och gnuggade sig i ögonen.
- How much is the clock? Have I missed the plane? frågade han sedan oroligt och hoppade upp ur sängen.
Jag kunde inte hålla mig för skratt.
- Marcus, you are so funny. Your plane takes of about five hours, sa jag och gick fram till honom.
Jag smekte honom på kinden och drog fingret till hans läppar. Där släppte jag mitt finget och tryckte istället mina läppar mot hans.
- I'm going to miss you a lot Marcus, sa jag sedan och tog hans hand.
- I will miss you too, sa han bara och släppte handen.
Han gick iväg till hans väska och tog ut kläderna han skulle ha på sig. Det kändes som om han var arg för något. Kanske var han bara ledsen för att han var tvungen att åka hem.
- Is something wrong?
- No, everthing is okey. I'm just tired and I don't want to go hem yet, sa han och drog upp gylfen på sina byxor.
Jag hade som tur var rätt. Det var bra att han inte ville åka hem än från mig, för jag hade redan kommit på en idé hur jag och Marucs kunde träffas snart igen.
 
Alexandras perspektiv
- Can you check one more time if I have forgot something, sa jag till Niall som stod och fixade till håret framför spegeln.
- How many clothes do you really have? sa Niall och lämnade spegeln och gick iväg till sovrummet.
Jag stod och räknade väskorna i Nialls hall för att vara helt säker på att jag inte hade glömt något. För snart skulle jag och Niall bege oss ut i taxin som skulle ta oss till flygplatsen. Jag skulle lämna London och Niall för den här gången och åka hem till Göteborg istället.
- I found a pair of panties under the bed. Can it possibly be yours? sa Niall och höll en rosa stringtrosa i ena handen.
- Hmm... No, it most be your ex-girlfriends or something, sa jag lite sarkastiskt och satte mig ner och tog på mig mina skor.
- Jerk! I know they are yours.
Han kollade först på mig och sedan trosorna.
- But if it's okey for you, I can keep them, sa han sedan och visade upp en rad vita tänder.
Sedan var vi påväg i taxin mot flygplatsen och efter några minuter var vi framme. Niall hjälpte mig med alla väskor, medans vi gick in. Vi satt och väntade på Marcus och de andra vid vänterummet och när de äntligen kom sa jag och Marcus adjö till dem.
- See you soon baby, we call to each other every day! ropade Niall precis innan vi skulle bege oss in i flygplanet.
Massor med fans hade kommit och omringat honom, så vi kunde knappt säga hejdå till varandra.
- Yes, we have to! I love you! ropade jag tillbaka, men plötsligt var Niall försvunnen i all folkmassa och man såg honom inte mer.
Marcus kollade ledsamt på mig och jag suckade.
- Varför ska han vara så känd? sa jag sedan lite irriterat och öppnade flygporten.
Men plötsligt hörde jag att någon ropade mitt namn, så jag släppte handtaget och vände mig om.
- I love you!
Niall stod på en stol med alla fans runt om sig. Han vinkade och visade med händerna att jag skulle ringa. Jag vinkade tillbaka och gjorde massa slängkyssar till honom.
Sedan satt jag och Marcus på planet påväg hem till Göteborg igen. Vi var båda trötta och ville mest sova, men tyvärr satt vi bredvid en gammal tant i 60års åldern som inte kunde hålla käften.
- Så hur gamla är ni då barn? frågade hon och vräkte i sig massa chips.
- Jag är 30 och han är 35, sa jag och log mot Marcus.
Vi började skratta och tanten förstod ingenting. Hon ryckte på axlarna och satte i ett par hörlurar i öronen. Jag och Marcus trodde äntligen att vi kunde sova, men plötsligt började tanten spela så hög musik och tanken var som bortblåst.
- Undrar hur länge Harry skulle vara i Sverige? Jag menar, de ska ju på turné snart och han måste ju åka hem, sa jag och kollade frågande på Marcus.
Jag och Marcus hade faktiskt inte haft ett riktigt samtal på länge, då vi bara pratat om allt och inget.
- Aa, men han åker väl hem idag. Emmas syster kanske har blivit frisk nu också, sa Marcus som svar.
Jag nickade på huvudet och det blev tyst. Men plötsligt sa Marcus något som jag reagerade ganska starkt på.
- Jag har gjort något hemskt Alex, eller jag gör något hemskt och jag vet inte hur jag ska ta mig ur det.
- Okej, berätta, sa jag oroligt. 
Han tog ett djupt andetag.
- Jag är inte kär i Gemma. 
- Men... ni var ju jättekära igår... eller va? Varför är du tillsammans med henne då?
Han tog yttligare ett djupt andetag.
- För..., började han.
- För han är kär i dig, dumstrut, avbröt tanten som om hon hade deltagit i konversationen och redan visste allt. Hon hade tagit av sig hörlurarna och nu satt hon nästan på oss, så nyfiken var hon.
- Jag är rädd för att det är sant, instämde sedan Marcus förtvivlat och log lite osäkert mot mig.
Jag sjönk ner i stolen och visste inte vad jag skulle ta mig till.
 
___________________________________________________________________________________
Hej! förlåt för det super dåliga kapitelt! Usch, asså verkligen förlåt! Lovar att det blir bättre nästa gång! Kraaaam och ha en skit bra midsommar!
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jättebra! :D

2012-06-21 @ 22:14:39
URL: http://oonediirectiioon.blogg.se
Postat av: J

Vill du göra länkbyte? :)

Svar: Absolut :D Jag lägger till din blogg bland mina länkar nu :) xx
Emelie Hax

2012-06-22 @ 00:08:06
URL: http://TrueLoveForOneDirection.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback