I want you - chapter 70 ♥


Tidigare
Resten av kvällen satt vi bara och myste. När vi sedan bestämde oss för att gå till sängs så ringde plötsligt Marcus mobil, som vanligt när vi var tillsammans. Jag gick sålänge ut till köket för att diska vinglasen. Jag hörde att Marcus pratade med någon på svenska så jag förstod inte riktigt vad han sa, men plötsligt hörde jag honom säga en mening som jag väl kände igen. Just i den sekunden ville jag bara ta kökskniven och hugga den idioten. Meningen som han sa var den samma som han hade sagt till mig för bara någon timme sedan: ''Jag älskar dig''.
______________________________________________________________________________________________



Alexandras perspektiv
Det hade redan blivit torsdag och idag var det en sådan där regnig dag i London. Allt var bara tråkigt och trist ute och det enda man ville göra var att bara ligga hemma och tråka. Jag och Niall hade precis vaknat och båda var precis lika trötta.
- Are you still mad? sa Niall och kysste mig på kinden.
Jag var egentligen jättearg, arg på Niall. Varken han eller polisen trodde på mig igår. De trodde att jag bara hade drömt.
- Yes? What do you think? sa jag och vände mig om bort från hans håll.
- Come on, It's not your fault that you dreaming strange dreams.
Jag reste mig upp från sängen och satte på mig de första bästa byxorna och tröjan. Sedan gick jag ut från sovrummet och ut till hallen.
- Where are you going? ropade Niall inifrån rummet.
- I'll show you who's right! ropade jag tillbaka och i nästa sekund var jag utanför dörren och snart redan påväg ut på den blöta gatan.
Det tog närmare 40 minuter för att komma till hotellet vi hade bott på några veckor tidigare. Men jag mindes exakt vart det låg och jag skulle aldrig glömma det heller. Inte efter den där hotell-mannen jag just nu var ganska rädd för.
När jag kom in i hotellreceptionen sökte jag intensivt med blicken efter några spår eller ledtrådar efter kvinnan. Plötsligt hörde jag en svag röst bakom mig.
- Hello? sa rösten och jag vände mig snabbt om.
Hotell-mannen stod där med sin kalla äckliga blick och stirrade på mig.
- Tell me what happened yesterday! utbrast jag och kollade mig omkring för att se om någon annan var i närheten men det var helt dödstomt.
- What do you exactly mean? sa han och tittade frågande på mig med ett litet ondskefullt leende på läpparna.
- Don't pretend you don't know anything about that, because I saw you, sa jag med en nervös ton i rösten.
Han blev helt tyst och vände blicken mot en stor klocka lite längre bort.
- What did you guys with the women?
- She is dead, sa han och blev alldeles röd om kinderna.
- But why did you kill her? frågade jag och mannen vände sakta blicken mot mig igen.
- Because... becasue, stammade han fram och började svettas av nervositet.
- Because?
- ... I hate women, sa han sedan och tittade djupt in i mina ögon.
Jag började genast att skratta lite tyst. Det var verkligen inte meningen men jag kunde inte hålla emot.
- What is so funny? frågade han och tittade ilsket på mig.
- I stand here next to a man who admits he has killed a woman. This doesn't happen every day, sa jag och skrattade lite till.
- Yeah but nobody heard me and now I am going to do the same as I did with the other women.
Han greppade hastigt tag i min handled och slängde ner mig på golvet. Han tog tag runt min hals och jag bara skrek så högt jag kunde. Plöstligt kom Niall utspringandes från någon dörr och puttade bort hotell-mannen.
- I heard, sa han och tog upp mig med sina bara händer och lade mig försiktigt ner på en soffa inne i lobbyn.
- How are you? frågade han sedan och smekte mig på kinden.
- Who had right? sa jag som svar och log lite lätt mot Niall.
Han kysste mig mjukt på mina läppar och sa:
- You, and tonight we're going to celebrate, because you are a hero.

Marcus perspektiv
Gemma hade varit så kall och tillbakadragen hela kvällen. Det var som om hon var sur över något. Men förhoppningsvis blev hon väl bara på dåligt humör efter några glas vin.
- So, where can I sleep? frågade jag sedan och väntade på att hon skulle säga att jag kunde sova hos henne i hennes stora varma säng.
- Here on the couch, sa hon och slog med ena handen mot soffkudden.
Okej, Gemma var verkligen på dåligt humör ikväll. Jag ryckte på axlarna och sjönk ner i soffan. Det uppstod en lång tystnad och det kändes bara stelt mellan oss. Men plötsligt reste sig Gemma upp och kollade på mig med en upprörd blick.
- Had you a girlfriend in Sweden?
Hon satte sig sedan ner igen och jag visste inte vad jag skulle svara på frågan.
- No, or yes. But it was long ago now, sa jag.
- Okey, but you don't have a relationsship with someone now? frågade hon och skakade nervös med benet.
- Why should I be with you now in that case?
- Like I said, you can sleep on the couch tonight, sa hon sedan spydigt och rätade till en kudde på soffan. Sedan gick hon bort mot sitt rum och stängde igen dörren hårt efter sig.
Jag visste inte vad som var fel egentligen. Varför var hon så uppriven och arg. Visst, det kanske inte var hela världen att jag fick sova på soffan men att hon frågade om jag hade haft någon flickvän i Sverige gjorde hela situationen värre. Faktum var att jag nästan aldrig hade haft en riktig flickvän förut. Jag hade ju trots allt varit kär i Alexandra över hela fem år. Hela grejen med att åka hit till London förutom matchen var ju faktiskt att göra Alexandra avundsjuk. Om jag bara blev tillsammans med Gemma trodde jag att hon skulle ändra sig och tänka att jag kanske är en bra kille ändå, inte den där töntiga Marcus som inte har några vänner. Nej, tvärtom. Därför behövde jag Gemma nu. Mer än allt annat. Hon är den enda som kan göra så att jag får tillbaka Alexandra och kunna göra mitt liv ännu bättre.
Jag bäddade mig så småning om ner i soffan med en filt eller två. Undra hur mitt liv skulle se ut om ungefär sådär tio år? Lägenheten min mamma nyss ringt och berättat att dem köpt gjorde mig så himla lycklig. Jag blev så glad att jag till och med sa att jag älskade henne, vilket bara hände när man var sådär riktigt glad.


____________________________________________________________________________________________
Hej på er! Hoppas ni har det bra!!
(för er som undrar så kommer ett nytt kapitel ut imorrn eller dagen efter det!)






Kommentarer
Postat av: Nathalie

Näääästa deeel??? :DDD

2012-06-07 @ 22:01:17
Postat av: Felizia

Jättebra! Längtaar tills nästa dell! :D

2012-06-09 @ 20:14:30
URL: http://onedirectionnovell.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback