I want you - chapter 89 ♥

 
Tidigare
Jag ökade takten en aning och när jag var framme vid Harry tittade jag fundersamt på honom samtidigt som han pratade med tjejen.
- Hello? sa jag och log lite lätt mot den långa blonda tjejen.
- Hi! So it's you who are Harry's girlfriend?
I det ögonblicket kände jag att det var något som jag inte tyckte om med henne, som om jag redan visste att jag aldrig skulle kunna bli vän med henne.
- Yeah, sa jag bara och räckte fram min hand. Emma, sa jag sedan.
- Yes I know, my name is Isabelle.
___________________________________________________________________________________
 
 
Alexandras perspektiv
Jag vaknade av att mobilen ringde. Jag hade varken ork eller lust att svara, så jag lät bli och försökte somna om istället. Men rätt som det var började mobilen ringa yttligare en gång.
- Alexandra, answar the phone!
Niall tog kudden han låg med huvudet på och tryckte den mot öronen.
Jag tog tröttsamt tag i mobilen och tryckte på "svara".
- Hey, sa jag försökte sätta mig upp till rätta i sängen.
- Alex, det är jag Emma.
- Varför ringer du såhär tidigt?
Jag kollade lite snabbt på Niall som fortfarande hade kudden för öronen.
- Hallå, det är "shoppa-sönder-dagen" idag. Hade du glömt bort det? sa Emma lite irriterande i telefonen.
Just ja, det hade jag glömt bort. Jag och Emma hade nämligen bestämt att vi skulle just den här dagen bokstavligen köpa upp alla kläder i alla butiker.
- Självklart inte, ljög jag fram. Jag håller på att välja kläder som jag kan ha på mig idag.
- Du sov!
Niall tog bort kudden från öronen och log mot mig. Hans hår var ruffsigt, men han var ändå lika snygg som alltid.
- Nej, jag sminkar mig, sa jag.
- Men nyss valde du ju kläder?
- Okej, hejdå, vi ringer sen.
Jag lade på luren när jag hörde ett suck och ett svagt hejdå.
- I have to go up Niall, sa jag sedan och tryckte mina läppar mot Nialls.
Jag gick fram till rummet där jag hade samlat alla mina skor, kläder, väskor, ja precis allt. Jag rotade fram ett par gamla Levi's shorts och tog fram en vit t-shirt. Jag sminkade mig lite snabbt och när jag var färdig med allt ringde jag till Emma.
Vi bestämde att vi skulle mötas utanför milkshake city där vi sedan kunde bege oss runt i staden och shoppa loss.
Efter några timmar då vi absolut inte hade köpt någonting var vi redan trötta i benen. Emma sa att hon ville sätta sig någonstans och ta en kaffe.
- Blir starbucks bra? frågade jag när vi hade letat ett tag efter något mysigt café.
När vi väl var inne på starbucks ställde vi oss i kö och väntade på att få beställa oss en varsin latte.
- Emma, är det okej om jag sätter mig ner sålänge, mina ben är typ döda, sa jag och pekade på ett bord lite längre bort.
Emma nickade på huvudet och jag gick bort och satte mig.
Efter några minuter kom Emma med två kaffemuggar i händerna gåendes emot mig. Jag såg att hon precis skulle krocka ihop med en lång brunhårig kille. Antingen skulle hon tappa all kaffe på honom eller så skulle någon superhjälte komma och rädda killen i sista sekund från att få all kaffe över sig, vilket självklart var ganska osannolikt.
 
Harrys perspektiv
Hela dagen hade gått så himla långsamt. Emma var inte hemma och jag hade inte ork till att ringa de andra grabbarna.
Jag satte mig ner i soffan och tittade rakt fram i väggen. Vad skulle jag göra? 
Jag bestämde mig tillslut för att gå ner till pizzerian och vräka i mig en pizza innan Emma skulle komma hem. Så jag slängde på mig mina skor och sprang ner.
När jag stod och beställde pizzan jag ville ha kände jag plötsligt en hand på min axel.
Jag vände mig hastigt om och såg att ingen mindre än Isabelle stod och log mot mig.
- Hi Isabelle, again, sa jag och vände mig om igen för att betala pizzan.
- Hey Harry, how are you? sa hon och jag gick med raska steg mot ett bord som jag kunde sätta mig vid sålänge medans jag väntade på pizzan.
Isabelle följde såklart efter och satte sig vid bordet hon med.
- I'm fine, but I'm a bit bored, you know, sa jag. What are you doing here by the way?
Jag ville egenligen inte träffa Isabelle en gång till. Det väcktes alltid en massa gamla minnen av när vi var tillsammans.
Isabelle nickade på huvudet och log oerhört överdrivet mycket mot mig.
- I saw you outside, so I went in here to meet you, sa hon sedan och jag kollade ut genom fönstret bredvid. - Maybe we can find something to do, I mean, it was a so long time ago, right? fortsatte Isabelle.
- Yeah it was, sa jag lite osäkert.
- You know Harry, I know you are in love with Emma, but that we had will you never forget. You and I are meant for each other.
Jag visste inte vad jag skulle säga så jag lät bli att svara.
- Here you have. Enjoy!
Servitrisen avbröt tystnaden när hon kom gåendes med en stor pizza i händerna. Hon ställde ner tallriken och gick sin väg igen.
Jag tog upp gaffel och kniv och började sakta skära i pizzan. Isabelle iakttog varje rörelse jag gjorde och hon kunde verkligen inte slita blicken ifrån pizzan.
- Do you want a piece of pizza? frågade jag och började skära ut en bit.
- No, it's fine!
Efter ungefär tjugo minuter, då jag hade tvingats äta pizza med en stirrande blick mot mig, betalade jag notan och gick ut från pizzerian.
Isabelle sprang snabbt efter och satte sin arm i armkrok med min.
Tänk om Emma skulle komma nu, jag ville inte att hon skulle se oss. Jag menar, efter att hon hade sett oss igår var det nästan som hon visste att det var något skumt med Isabelle och om hon skulle se oss tillsammans en gång till, skulle hon väl förmodligen bryta ihop. 
- So, may I come up to your apartment for a while? frågade plötsligt Isabelle.
Jag visste att det självklart inte var någon bra idé men kunde inte säga att hon inte fick komma upp.
Jag tvekade länge.
- Okey, fine, sa jag sedan och jag och Isabelle gick armkrok hem till lägenheten.
Hon kollade djupt in i mina ögon och jag i hennes. Sedan hände det som absolut inte fick hända, de tio snabba minuterna som man efteråt skulle ångra sig i resten av sitt liv att man utnyttjade såhär.
Jag låg ner i soffan med Isabelle över mig.
- We can't do this, sa jag och knuffade bort henne.
- Why? Because of Emma?
- You really have to go, sa jag och Isabelle satte motvilligt på sig sina kläder och sprang ut från lägenheten.
Jag satte mig upp i soffan och kände att det började brännas bakom ögonlocken. Vad hade jag gjort?
Plötsligt knackade det på dörren. Fan, jag hoppas på liv och död att det inte är Emma.
 
__________________________________________________________________________________
Hej på er! Jag vet inte om jag skrev det så tydligt, men Harry och Isabelle har sorgligt nog sex, med andra ord, Harry är otrogen IGEN!
Skolan började idag, för mig i alla fall, men jag hoppas ni har haft en underbar sommar och vi ska, om jag säger så här, försöka uppdatera och skriva så mycket som vi bara kan! Puss och kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jättebra! :)

2012-08-20 @ 22:44:35
Postat av: Emma

Lika bra som vanligt!! xx

2012-08-20 @ 22:56:41
Postat av: Anonym

du är grym! längtar tills nästa! :D kram

2012-08-21 @ 15:33:56
Postat av: Anna

Såå bra ståendeapplåder som vanligt!!! Extremt bra!!!

2012-08-21 @ 16:30:40
Postat av: Michelle

Grymt bra! Du äger <3

2012-08-21 @ 16:43:33
Postat av: Sharon

Duägersåfettmycket:)<3

2012-08-21 @ 20:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback