I want you - chapter 19 ♥


Tidigare
Vi lade på och jag lade ifrån mig mobilen. Jag tog upp datorn och loggade in på facebook. Jag hållde på att svimma när jag såg vad alla hade skrivit i min logg:
"Jävla misshandlare"
"Jag ska döda dig, bitch"
" Du ska få för det du gjorde Alex!"
Jag stängde ner datan och ställde ner den på golvet.

____________________________________________________________________________________________



Alexandras perspektiv
Jag vart rädd när jag vaknade. Jag hade råkat somna igår kväll och inte vaknat förns nu. Som tur var hade min väckarklocka ringt i allafall. Idag var det den näst sista dagen i skolan. Sen lov! Vi skulle till stranden och bada, sola och leka lekar och sånt. Det skulle ha blivit roligt om alla hade tyckt om mig. Men just nu var jag hatad av alla så roligt skulle det nog inte bli.
Efter att jag legat och dragit mig ett tag gick jag upp ur sängen och fram till garderoben. Jag satte på mig min bikini och över ett par jeans shorts med nitar på och en vit söt magtröja. Jag borstade igenom håret och satte sedan upp det i en tofs. Jag målade ögonbrynen men sminkade mig inget mer. Jag gick ner till köket där pappa satt. Han tittade bara på mig någon sekund men tittade sedan ner i tidningen igen. Vi pratade inte med varandra något alls utan jag tog bara ett glas mjölk och gick ut från köket. Jag tog på mig mina converse i hallen och gick sedan ut från huset utan att säga ett ord.
Det var mitten på juni och det var nästan 25 grader ute. Helt magiskt. Jag gick med långsamma steg längs gatorna till skolan. Vi skulle träffas där innan och sedan ta en buss till stranden i Hovås. När jag var framme på bakgården vid skolan stirrade alla på mig. Jag var egentligen inte ovan men det var ändå obehagligt på något sätt.
På en avlägsen bänk bakom bussen satt Emma och spelade spel på sin mobil. Jag gick fram och kramade henne. Vi pratade om lite vad som hade hänt och tillslut ropade vår lärare att vi skulle sätta oss i bussen.
Hela bussresan var ganska lugn. Jag och Emma satt helt tysta och lyssnade på One Direction. Ibland kom jag och tänka på Niall när jag hörde honom sjunga. Jag saknade honom faktiskt.
Efter ungefär 30 minuter var vi framme. Alla i klassen rusade ut ur bussen, Emma och jag gick av sist.
Vi lade oss ner på en klippa. Vi låg lite längre bort ifrån alla andra. Men man kunde ändå höra att de andra i klassen pratade om oss. Jag brydde mig inte så mycket och jag tror inte Emma heller gjorde det.

Emmas perspektiv
Jag var väldigt stolt när jag var färdig med allt. Valt kläder - check. Fixat hår och smink - check. Packat - check. Allt var färdigt och jag var redo för att åka till skolan.
Men innan jag skulle till skolan så körde pappa och jag förbi sjukhuset. Vi hälsade på Maja och mamma men var sedan tvungna att åka vidare eftersom både pappa och jag skulle till jobbet och skolan.
- Hejdå pappa, sa jag och vinkade adjö. Jag var tidig så jag gick och satte mig på en bänk och började spela spel på mobilen.
Efter drygt en kvart var Alexandra och hela klassen där och bussen stod redo för att köras.
Vi åkte en ganska lång resa genom göteborg. Men till sist kom vi ändå fram till stranden.
Jag och Alexandra låg och solade en bit bort. Vi låg och blundade och njöt tills solen plötsligt täcktes av en stor skugga.
- Ursäkta, men vi vill ligga här nu.
Jag hörde att det var Hilda och hennes vänner som sa det. Men jag och Alexandra låg kvar.
- Ursäkta, men ni täcker solen, sa Alexandra och jag började skratta.
- Men jävla misshandlare! sa Hilda och hennes vänner i kör. De gick sedan iväg. Jag började gap skratta efter ett tag. Jag tittade på Alexandra men såg sedan att inte hon gjorde det. Jag slutade att skratta och allt blev tyst.
Jag och Alexandra hade slumrat till. Men vi vaknade sedan av lärarens röst.
- Nu är det lekar!
Jag orkade verkligen inte vara med på det. Inte Alexandra heller, men man var tvungen.
Det var äggkastning. Man skulle kasta ägg till varnadra utan att dem skulle ramla ner på marken och gå sönder. Jag var redo för att ta emot ägget som Hilda kastade. Hon kastade det jätte hårt på mitt bröst, så att det kläcktes.
- Upps, förlåt, sa hon och tittade med en falsk ledsam blick.
Efter att hon hade kastat ägget sprang jag raka ner till vattnet och försökte tvätta bort äggulan som hade fastnat på tröjan. Jag gick en ganska lång bit eftersom det var lite pinsamt och sitta där och tvätta tröjan. Jag kollade in i skogen och såg att en av Hildas kompisar satt och kissade. Jag smög fram till henne.
- Kan du förklara en sak för mig? sa jag och hon hoppade till av rädsla.
- Ehm... Vadå? försökte hon.
Jag kände att jag hade ganska mycket makt över henne. Och jag kunde få henne att säga vad som helst i det här ögonblicket. Jag tog upp min mobil och tog ett foto av henne. Hon hade bara trosor på sig.
- Okej okej. Bara om du tar bort fotot sen? sa hon oroligt och jag nickade med huvudet.
- Hon erbjöd oss pengar!
- Vilka pengar?
- Jag vet inte, men hennes pappa är rik, sa hon och kollade ner i marken. Jag visste väl att hennes pappa hade mycket pengar. En gång i tiden hade han lurat pappas företag så att han hade förlorat jobbet.
- Men varför erbjöd hon er pengar?
- För att vi skulle låtsas om som hon hade blivit misshandlad. När idrottsläraren hade kommit tillbaka berättade alla att det var Alexandra som hade slagit henne och allt.
Jag var egentligen inte så chockad över att Hilda hade gjort en sådan sak. Men att hela klassen hade gått med på det för bara lite pengar, det var det som tog i hjärtat. Jag gick därifrån utan att säga ett ord till henne. Jag gick ner till stranden igen och kollade ut mot havet.


__________________________________________________________________________________________
Vi hann tyvärr inte skriva något bättre än såhär, men hoppas ni blev nöjda i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Olivia

As braaaaaa

2012-04-03 @ 08:22:23
URL: http://sakeromoned.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback