I want you - chapter 37 ♥


Tidigare
Jag reste mig hastigt upp från golvet och gick ut från toaletten. Jag hörde Gemmas skratt bakom mig. Jag stängde dörren snabbt och överraskande står Zayn där med handen i byxfickan.
- What do you doing? frågade han och tittade konstigt på mig. Han tittade ännu mer konstigt på mig när Gemma kom ut från toaletten med ruffsigt hår och uppknäppta knappar på blusen.
____________________________________________________________________________________________________



Nialls perspektiv
Jag fattade nästan ingenting! Efter filmen skulle Alexandra gå på toa och när vi andra stod och pratade utanför biosalongen så kom plötsligt Alexandra, efter bara någon minut, mot oss med snabba steg. Inte långt efter kom även Marcus gående och han såg ut som sju svåra år, han verkade orolig, förvirrad och ledsen på samma gång. Jag såg att Alexandra kastade en blick på honom när han kom mot oss, men hon vände sig snabbt om igen. Hon frågade sedan om vi kunde åka och kolla på min lägenhet, det hade jag såklart inget emot. I taxin påväg till min lägenhet så sa vi inte ett ord till varandra, jag bara satt och kollade på henne och jag visste att det var någonting som inte var okej. Men jag ville inte ta upp det i taxin. 
- Wow! utbrast Alexandra när jag öppnade dörren till lägenheten. 
Vi slog oss ner i soffan och tystnaden som uppstod blev ganska pinsam. Hela taxiresan hade jag suktats av hennes skönhet och nu kunde jag inte stå imot det längre. Jag kysste henne och plötsligt låg jag ovanpå henne. 
- I'm sorry Niall, avbröt hon och puttade mig lite försiktigt bakåt.
Jag fattade inte vad som var fel, jag trodde att hon ville?
- What's stopping you Alex? What am I doing wrong? frågade jag oroligt.
- It's not you Niall, sa hon och satte sig upp. 
- Okey, but if you don't like that I'm kissing you, tell me.
Jag fick inget svar på min fråga, istället blev det tyst i några sekunder, jag såg på henne att hon satt och tänkte. Det var då tanken slog mig, kan det vara så att Alexandra gillar Marcus? Kanske var det därför Marcus följde med, för att Alexandra gillade honom. Kanske var det också därför hon och Marcus kom nästan samtidigt från toaletten. Det var nog därför hon inte kunde kyssa mig, då kom hennes tankar tillbaka till Marcus. Plötsligt avbröts jag i mina tankar av att Alexandra kastade sig över mig och innan jag visste ordet av det så låg hon över mig och kysste mig såsom jag för bara några sekunder sedan hade kysst henne. Vad skulle nu det här betyda?

Zayns perspektiv
Jag var lite smått orolig för jag hade inte en aning om vart Gemma och Marcus hade tagit vägen. Jag gick runt i lokalen och sökte intensivt med blicken efter dem, men dem fanns inte någonstans. Jag sökte upp några toaletter för jag kände att jag började bli lite kissnödig. Plötsligt smäldes en av toalettdörrarna upp och ut kom Marcus. Han stängde dörren hastigt när han såg mig och jag frågade vad han gjorde. Men innan han hann svara på frågan så öppnades dörren ytterligare en gång och den här gången var det Gemma som kom ut, från samma toalett. Vad hade dem två gjort där egentligen? Jag visste inte vad jag skulle säga eller göra i det läget, så jag ryckte på axlarna och gick in på toaletten. 
När jag var klar gick jag ut till vårt bord och där satt de två, ganska nära varandra. Inte heller nu visste jag vad jag skulle ta mig till så jag gick fram till baren och beställde tre öl. När jag kom tillbaka till bordet så satt Gemma och bara kollade med en kärleksfull blick på Marcus.
- Have you fun? frågade jag och ställde ner ölen på bordet. 
- Absolutly! skrek Gemma och tog tag i ett av ölglasen.
Vi pratade och drack och efter ett tag så bad dem båda två om mer och jag gick iväg mot baren igen. När jag kom tillbaka den här gången så kunde jag inte tro mina ögon, där satt de två och kysste varandra. Jag ville ju inte avbryta så jag ställde ner ölen på bordet och sedan gick jag ut på dansgolvet istället. Jag vågade inte gå tillbaka till bordet på ett tag så jag stog där på dansgolvet och dansade med tjejer som troligtvis inte kände igen mig, eftersom det var så mörkt där inne och det kändes så himla skönt.
Det hade säkert gått två timmar när jag beslutade mig för att gå till bordet igen. En känsla av panik och ångest spreds i mig när jag såg alla tomma glas, ölflaskor och Marcus och Gemma som låg på varandra och det såg bokstavligt talat ut som om dem åt upp varandra. Plötsligt kom en servitris fram och började stapla alla flaskor på en bricka.
- Would you have something more? frågade hon glatt och kollade på mig.
- Two beer please, sa Gemma när hon slitit sig loss från Marcus.
- No, nothing more for you, we are going home now! sa jag snabbt och tittade argt på både Gemma, Marcus och servitrisen.
Servitrisen gick snabbt iväg och nu var det bara vi tre kvar och jag hade inte en aning om vad jag skulle ta mig till nu. Harry skulle döda mig om han fick reda på vad som hade hänt med hans syster och det var ju på ett sätt mitt fel.


___________________________________________________________________________________________________
Hoppas ni blir nöjda, hann tyvärr inte skriva längre än så här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback