I want you - chapter 36 ♥

Tidigare
Vi låg och pratade och skrattade i evigheter och efter ett tag gick jag ut och gjorde lite te och mackor. När jag kom tillbaka låg Emma på sidan och sov. Hon var så oerhört vacker. Jag ställde ner teet och mackorna på ett litet bord. Sedan la jag mig ner bredvid henne och la handen för hennes midja.
___________________________________________________________________________________________



Gemmas perspektiv
Alla hade gått förutom jag, Zayn och Marcus som stod kvar och tittade ner i marken. Det uppstod en pinsam tystad mellan oss så jag kände att jag behövde säga något.
- Zayn, which party you talked about before? sa jag och båda killarna lyste upp i ett stort leende.
- Oh, I don't know, but we can check out something.
- Okey let's go, sa jag och log mot dem båda. Det verkade i alla fall som Marcus blev glad.
Zayn tog täten och jag och Marcus gick tätt bakom. När vi gick ut kom genast en massa fans springade mot oss. Vi sprang det fortaste vi kunde åt något random håll. Vi hade egentligen ingen aning om vart vi var, men vi fortsatte i alla fall att springa.
- Stop, they are gone! ropade Zayn och satte sig ner på huk. Marcus kunde inte hålla sig för skratt.
- If this happens often, you're going to be a real runner, sa Marcus och flåsade mellan orden. Zayn och jag tittade på varandra och började att skratta. 
- Oh, look there, utbrast jag plötsligt och pekade på en nattklubb lite längre bort.
- We take that, sa Zayn och reste sig upp igen. Marcus nickade försiktigt med huvudet.
Vi gick med snabba steg bortåt. Jag kände absolut inte till stället, men det kunde väl ändå vara värt att gå dit.
Utan krångel och protester blev vi insläppta direkt av vakten trots kön. Redan en bra start tänkte jag.
Man såg på Zayn att han var riktigt sugen på att dansa loss på dansgolvet. Jag var egentligen en riktig partypingla men just ikväll ville jag bara ta det lugnt. Jag skulle försöka ägna tiden åt att umgås med snygga Marcus istället.
Jag hade rätt. Zayn begav sig snabbt ut på dansgolvet och snart kunde man inte ens se honom längre.
- Do you want to have something to drink? frågade Marcus när vi satte oss ner vid ett litet bord.
- Okey, sure, sa jag och efter en sekund var han redan borta.

Marcus perspektiv
Jag tyckte egentligen inte om att dricka men om jag bara skulle dricka lite så skulle jag ändå inte verka så mesig. Det går alltid lättare att prata och man känner sig mycket mer social på något vis.
- Two drinks! ropade jag när jag kom fram till baren.
- Okey, two drinks. Which drinks? frågade mannen med det långa skägget och stirrade på mig med en lite allvarlig blick. Han såg nästan lite ut som Hagrid i Harry Potter.
- I don't know, it doesn't matter. But something who dosen't contain as much alcohol, ropade jag lite osäkert.
Efter ett tag ställde han fram två drinkar framför mig och jag betalade.
- Thanks, sa jag och mannen nickade bara lite lätt med huvudet.
Jag trängde mig förbi allt folk och gick fram till Gemma som satt vid bordet och tittade ut mot dansgolvet.
- Here we go, sa jag och ställde ner drinken framför henne.
- Thank you Marcus.
- You're welcome, sa jag och satte mig ner mitt emot henne. Jag smakade försiktigt på drinken jag köpt och plötsligt kände jag en stöt på tungan. Den var så oerhört stark och det gjorde så att jag bara ville ha mer. Jag drack upp den snabbt och såg sedan att Gemma hade gjort samma sak.
- That was so good, sa hon och log mot mig. Jag log lite lätt tillbaka.
Vi satt och pratade en stund helt utan konstigheter men plötsligt började jag känna mig livlös. Jag reste mig upp och gick min väg. Jag ville bara lägga mig ner på golvet. Jävla Hagrid, han hade gjort något med drinken. Jag gick med tunga steg fram till baren men rätt som det var kom Zayn springades mot mig.
- Why do you not dance Marcus? sa han och skrattade.
- I don't know, but I not feel like to dance right now, sorry. Jag mådde verkligen inte bra nu så jag gick istället tillbaka till vårt bord. Plötsligt såg jag att Gemma hade deckat i soffan. Jag petade ganska hårt på henne men hon var helt borta.
- Gemma, wake up, sa jag och skakade ivrigt på henne. Jag hade inte en minsta förståelse vad jag gjorde men jag tog henne i mina bara händer och bar ut henne vid toaletterna. Jag hade ont i huvudet och ville bara fortfarande lägga mig ner. Men jag kämpade mig ändå för att hålla mig vaken. Jag kunde inte somna här med Gemma bredvid mig. Hon kunde ju bli våldtagen eller vad som helst.
Oväntat for hon upp som en raket upp i luften. Hon ställer sig på sina fötter och börjar att gap skratta. Jag orkade inte hålla mina ögon öppna längre och rätt som det var somnade jag pladask på golvet.
Jag vaknade av att jag hörde ett fnitter. Jag öppnade sakta upp ögonen och såg att Gemmas ansikte var jätte nära mitt. Jag låg tydligen i hennes knä. Utan att lyfta huvudet såg jag att vi låg inne på toan.
- You're safe now, sa Gemma och log mot mig. Hon lutade sig snabbt ner och gav mig en liten puss på kinden. Jag log mot henne men visste redan då att hon inte var nykter. Jag var egentligen inte heller nykter så just nu spelade det ingen roll vad som hände. Hon närmande sina läppar mot mina och snart möttes dem. Jag reste mig upp snabbt upp och utan att titta på henne slängde jag mig på henne och kysste henne som om det vore Alexandra. När min tunga nästan var i hennes hals kom jag på det. Vad höll jag på med egentligen?
Jag reste mig hastigt upp från golvet och gick ut från toaletten. Jag hörde Gemmas skratt bakom mig. Jag stängde dörren snabbt och överraskande står Zayn där med handen i byxfickan.
- What do you doing? frågade han och tittade konstigt på mig. Han tittade ännu mer konstigt på mig när Gemma kom ut från toaletten med ruffsigt hår och uppknäppta knappar på blusen.


___________________________________________________________________________________________________
Förlåt om det blev ett sent skrivet kapitel idag. Men skolan började ju och vi kommer inte alltid hem så tidigt. Kapitlet var väl inte det bästa, men vi får hoppas på bättre imorrn! Stora kramar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback