I want you - chapter 35 ♥



Tidigare
Det hade hänt exakt samma sak som förra gången Niall kysste mig. Vad höll jag på med egentligen?
- Okey, but if you don't like that I'm kissing you, tell me.
Jag bestämde mig för att bara skita Marcus. Han var inte här, han kunde knappast se mig. Och varför skulle han lägga sig i mitt liv? Jag blir väl kär i den jag vill. Och det var det jag just började bli, kär.
Jag kastade mig i hans famn och snart låg jag där över honom och kysste han.
__________________________________________________________________________________________



Marcus perspektiv
Jag såg att hon gick bort från alla andra så äntligen kunde jag ta min chans. Jag gick med snabba steg efter henne och la min hand på hennes rygg. Hon vände sig snabbt om och tittade oroligt på mig. Hon var vackrare än någonsin och jag kunde bara inte låta bli att kyssa henne.
- Vad gör du? sa hon bara och backade något steg.
Mitt hjärta stannade till. Jag trodde hon ville att jag skulle kyssa henne. Hon hade ju gjort det i förrgår så varför skulle inte jag kunna få göra det nu? Hon sa att hon inte ville göra det här. Men vem fan bryr sig? Om man verkligen tycker om någon ska man väl stå upp för det och inte tycka det är pinsamt.
Sedan gick hon sig väg och jag följde henne bara med blicken. Ännu en gång hade jag blivit lurad och sviken. Hur kunde jag ens lita på Alexandra och Emma? De var två riktiga svikare som bara utnyttjar folk hit och dit. Samtidigt kunde jag inte släppa Alexandra. Jag har gillat henne sen den första dagen jag träffade henne, i 9:de klass. Hon gick då i 7:an och sen dess har jag aldrig kunnat slita blicken från henne. Och Emma, vi var ju trots allt kusiner, så henne skulle jag väl aldrig bli av med.
Jag gick fram till Liam och Danielle som stod och kramades. Jag såg att Alexandra gick fram till Niall och sedan var dem helt plötsligt borta.

Emmas perspektiv
Alexandra skulle alltid försvinna. Hon lämnade mig helt ensam med alla.
- Harry, do you know where Alex is? frågade jag efter ett tag. Harry kanske visste vart hon hade tagit vägen.
- Yeah, she is with Niall. I think they're in his apartment.
Skojar hon med mig, vad skulle jag göra nu?
- Eleanor and I will go home to her, utbrast plötsligt Louis. Vi andra nickade och dem gick ut.
- Yeah and Danielle and I will also go home. Sorry guys.
- No, it's okey. I mean, you never meet each other, so of course, sa Harry och log mot dem båda.
Nu stod jag, Harry, Marcus, Zayn och Gemma kvar där som fem stora frågetecken. Vi visste inte vad vi skulle göra.
- I know, we can go to a party or something?
Det var självklart Zayn som kom med den idén. Jag lyfte blicken mot Harry som tittade på mig. Han tog min hand och log mot mig.
- I take Emma home, sa han sedan och vi gick ut. Det var skönt att Harry sa så för jag ville ju egentligen bara vara hemma med honom.
- I feel sorry for your sister, sa jag när vi gick där på gatan. Deras lägenhet var nära därifrån så vi kunde lika gärna gå hem.
- No, she like to hang out with friends. Especially with Zayn. He's a real party freak.
Harry och jag höll varandra hand i hand när vi gick hem. Han var så underbar på något sätt. Vi hade inte känt varandra länge men jag gillade han redan väldigt mycket.
- Shall we go to the sea and see when the sun goes down? frågade plötsligt Harry och pekade ut mot havet.
- Okey sure.
Vi vände riktning och begav oss ner mot havet. Vi gick längs stranden men stannade sedan upp och satte oss ner på en liten gräsplätt.
- It's a beautiful place Harry, sa jag och tittade ut mot havet. Det var verkligen så vackert som det brukar vara i filmer.
- Yeah I know, and I'm really happy I'm here with you. And if there's someone who is beautiful, it's you.
Jag rodnade lite, hur gulligt sagt var det inte?
Våra händer var fortarande ihopflätade. Han vände sig mot mig och snart möttes våra läppar i en perfekt kyss. Hela min värld vändes upp och ner och jag ville aldrig lämna den här platsen.

Harrys perspektiv
Jag ville sitta här i år och dagar. Med Emmas huvud lutande på min axel var bland den bästa känslan som någonsin ägt rum. Jag ville att det bara skulle vara hon och jag, hela livet ut. Hon var den vackraste, underbaraste, finaste, sötaste, omtänksammaste tjejen jag någonsin träffat och det var nästan som menat att vi skulle vara tillsammans.
Efter drygt två timmar reste vi oss motvilligt upp från stranden och begav oss hemåt.
- You don't dare to sleep at the hotel tonight, sa jag när vi kommit fram till lägenheten. Jag ville verkligen inte släppa henne.
- Where else I should sleep? On the street? Hon log med det där sagolika leendet som jag bara inte kunde motstå att sluta titta på.
- No, you are going to sleep with me.
- Really? Okey, better than the street I guess, sa hon och blinkade med ena ögat.
Jag öppnade dörren och vi gick in i lägenheten. Allt var mörkt så jag tände lampan.
- I haven't seen your room yet! utbrast plötsligt Emma och greppade tag i min arm.
- I can show you if you want.
Vi gick en bit in i lägenheten och sedan öppnade jag dörren. Emma rusade in och slängde sig ner på sängen.
- This bed is SO big.
Jag satte mig ner bredvid henne där hon låg.
- Do you know that Alexandra and Niall slept here last night? sa jag och log ner mot Emma.
- No, euuw. Think if they had sex?
- Haha, yeah think if..., sa jag lyfte ögonbrynen.
Vi låg och pratade och skrattade i evigheter och efter ett tag gick jag ut och gjorde lite te och mackor. När jag kom tillbaka låg Emma på sidan och sov. Hon var så oerhört vacker. Jag ställde ner teet och mackorna på ett litet bord. Sedan la jag mig ner bredvid henne och la handen för hennes midja. 


________________________________________________________________________________________





Kommentarer
Postat av: alex

naaw tack !! jag ska också försöka läsa igenom alla dina kapittel, så fort jag får tid ;) haha:)

men din novell värkar jätte bra :) <3 xx

Postat av: Anonym

http://onedirectionnov.blogg.se



Ska försöka läsa igenom alla dina kapitel :D



http://onedirectionnov.blogg.se

2012-04-15 @ 20:58:14
URL: http://onedirectionnov.blogg.se/
Postat av: ilse

Jättebra novell!!! Vill ha nästa del! :)

2012-04-16 @ 08:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback