I want you - chapter 34 ♥


Tidigare
Harry stod och höll om mig lite lätt. Allt kändes så bra med honom men jag visste ändå inte hur det skulle bli. Gillade han mig mer som en vän eller hur var det egentligen?
Vi begav oss in i biografen. Först förstod jag inte var alla var men sedan förstod jag att de hade hyrt en egen biograf. Allt var så himla awesome. Jag kunde inte fatta att detta var sant. Jag och Alexandra sprang fram och kramade varandra. Det var som en dröm.
__________________________________________________________________________________________________



Gemmas perspektiv
Jag kunde inte sluta stirra på honom. När han kom gående mot oss fick jag fjärilar i magen. Men jag förstod det inte. Jag hade knappt pratat med honom men jag var ändå som kär.
Vi gick in och satte oss i biosalen. Killarna hade hyrt den, så vi var helt ensamma. Jag satte mig ner bredvid Marcus. Jag tänkte att jag kanske kunde få lite kontakt med honom.
- So, which film is it? frågade jag honom. Jag kom genast på att det var en dum och onödig fråga eftersom det var jag som hade bestämt vilken film vi skulle se.
- I think it's Battleship, sa han och tittade lite blygt på mig. Han var så söt.
- Yeah okey, never heard it before, ljög jag fram.
Efter en stund startade filmen och vi satt helt knäpptysta. Jag ville egentligen prata med Marcus, men jag ville samtidigt inte göra bort mig.
- Alexander Skarsgård is a Swedish actor, right? sa jag ändå och vände blicken mot Marcus. Han var ganska inne i filmen så han nickade bara på huvudet. Han var nog inte intresserad av mig just nu. Men jag skulle göra allt för att han skulle bli det.

Alexandras perspektiv
Vi satt där och tittade på filmen. Jag lutade mig mot Nialls axel och bara njöt. Jag kunde egentligen sitta här i flera år till. Filmen var dålig, men jag log hela filmen ut i allafall.
- So what du you think about the movie? frågade Niall när den var slut. Jag satt fortfarande kvar och lutade mitt huvud mot hans axel.
- Oh, it was good, sa jag bara. Jag tog motvilligt bort huvudet från hans axel och reste mig upp från stolen.
Vi gick ut och från biografen och jag höll Niall i armen.
- I have to pee, sa jag och tittade upp på Niall. Han tittade försiktigt ner på mig och log.
- Ups, to much information, sa jag och släppte hans arm. Jag gick sakta iväg och försökte leta upp en toalett. Jag var egentligen inte så värst kissnödig men jag kände att jag såg ut som ett troll i håret. När jag hittat en toalett och var redo för att gå in kände jag plötsligt en hand på min rygg. Jag vände mig om snabbt.
- Hej Marcus, sa jag och tittade förvånat på honom.
- Hej, sa han bara och smekte mitt hår. Han lutade sig ner mot mig och snart var hans läppar mot mina läppar.
- Vad gör du? frågade jag bekymrat och tog ett steg bakåt.
- Jag trodde du ville...
- Inte här fattar du väl, sa jag och tittade mig omkring. Jag ville inte att någon skulle se vad vi nyss gjort.
- Varför är jag här Alexandra?
Jag visste varken vad jag skulle göra eller säga i det ögonblicket. Han hade all rätt i världen att vara arg på mig. Jag hade ju faktiskt kysst honom på stundenten men då trodde jag inte att han skulle ta det såhär.
- Jag måste gå, fick jag ur mig. Jag gick med snabba steg ut till Niall som stod och pratade med Gemma.
- Hey guys, sa jag och log med ett lite lätt leende. Jag vände mig om och såg att Marcus kom åt vårat håll.
- Hi Alex, sa Niall och tittade oroligt på mig.
- I have a good idea, you can show me your apartment.
Niall och Gemma tittade fundersamt på mig. Men sedan ryckte Niall på ax
larna och tog min hand.
- Okey sure, sa han och jag vände mig om för att se vart Marcus var. Han stod vid Liam och Danielle men han stirrade bara på mig, som om det bara var jag där.
Niall sa till de andra killarna att han skulle visa sin lägenhet för mig. Sedan gick vi ut från Leicester square och ropade på närmaste taxi.
Niall tittade på mig hela tiden men själv tittade jag mest åt något annat håll. Jag ville bara bort från Marcus och verkligheten. Det var inte meningen att såra honom men vad skulle jag ha gjort?
Vi klev av vid vägkanten och sedan höll Niall om mig. Det kändes ändå tryggt med Niall på något sätt.
- So, here we go, sa han när han öppnade dörren till lägenheten.
- Wow, var det enda som kom ur mig. Det var den snyggste och coolaste lägenheten jag någonsin sett.
Jag tog av mig min jacka och mina skor.
- So, do you will have something to eat or drink? frågade Niall och log mot mig.
- No, it's okey, sa jag och satte mig ner i hans soffa. Han satte sig ner bredvid mig. Det uppstod en pinsam tystnad mellan oss men plötsligt låg jag ner på soffan med Niall över mig. Han kysste mig passionerat och allt kändes så bra.
- I'm sorry Niall, utbrast jag och knuffade han försiktigt bakåt.
- What's stopping you Alex? What am I doing wrong?
- It's not you Niall, sa jag och satte mig upp. Jag visste inte vad jag skulle säga till honom. Det hade hänt exakt samma sak som förra gången Niall kysste mig.
Vad höll jag på med egentligen?
- Okey, but if you don't like that I'm kissing you, tell me.
Jag bestämde mig för att bara skita Marcus. Han var inte här, han kunde knappast se mig. Och varför skulle han lägga sig i mitt liv? Jag blir väl kär i den jag vill. Och det var det jag just började bli, kär.
Jag kastade mig i hans famn och snart låg jag där över honom och kysste han.


__________________________________________________________________________________________________
De har inte sex ännu om någon tror det. Men aja. Hoppas ni blev nöjda! KRAM






Kommentarer
Postat av: Julia

Hejhej!

Såg att du hade kommenterat i min nystartade blogg, Tack för dom fina orden, blev jätteglad :)

Du har en grym novell, sjukt snygg design dessutom (y)

Har bara läst några kapitel ännu, men jag ska fortsätta snart när jag har tid :)

Fortsätt med det här som du är bra på, Hoppas att du tittar till min blogg någon mer gång! KramKram ^^

Postat av: Rebecca

Gud började läsa din novell idag du har fått mig och böRja gråta två gånger! Du äger, novell äger, ditt sätt att skriva äger! Detta är helt klart den bästa novell jag någonsin läst! Shit längtar AS mycket till nästa kapitl! :) <3

2012-04-15 @ 21:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback