I want you - chapter 32 ♥


Tidigare
Liam och jag rusade in i salongen och köpte Liams vax.
När vi gick ut igen såg jag att massor barn sprang och skrek.
- Hide me Marcus, sa plötsligt Liam och försökte gömma sig bakom mig. Men barnen hade inte sett Liam. Istället sprang de efter en lång tjej med långt svart hår.
Jag struntade i det och försökte istället täcka Liam så mycket som det
gick. Vi hoppade sedan in i bilen och körde iväg...
____________________________________________________________________________________________________



Harrys perspektiv
Niall, Emma, Alexandra och jag satt och pratade om allt möjligt när det plötsligt ringde på dörren. Jag var nästan 100 % säker på att det var de andra killarna men lite konstigt vare allt att dem ringde på dörren. Jag reste mig i alla fall snabbt upp från stolen och begav mig ut i hallen för att öppna. Överraskande nog var det inte killarna som hade ringt på dörren.
- Hello Harry! I have missed you a lot.
Det var min syster Gemma som hade ringt på dörren. Hon kramade om mig hårt.
- Hi Gemma. You, mum and dad might come back next week from USA? sa jag bekymrande och tittade oroligt på Gemma. Visst, jag hade saknat min familj, men att dem skulle komma hem nu var inte lite olägligt.
- Yeah I know, but we missed you so much, sa hon och log lite lätt mot mig. Jag log tillbaka.
- We have visits.
- Really? Can I say hi to them? frågade hon och försökte titta bakom min rygg.
- Okey, but first, stay here.
Jag gick in medans Gemma hetsigt stod kvar vid dörröppningen. Paniken spreds inom mig och jag visste inte hur de andra skulle ta det här. Jag gick in i köket och tänkte presentera Gemma men då såg jag att hon redan stod där bakom mig och log.
- Let me introduce my dear sister Gemma, sa jag och tittade bekymrande på de andra. Deras händer for upp i luften.
- Hi, I'm Emma, sa Emma och Gemma sträckte fram sin hand. Hon tittade sedan frågande på mig men jag log bara tillbaka.
- So where are mum and dad? frågade jag efter en lång tystnad.
- They are home, sa Gemma snabbt och stoppade in en jordgubbe i munnen.
- Mh... yummy!

Emmas perspektiv
Jag var inte alls beredd på att Harrys syster skulle komma hit och jag tror faktiskt ärligt talat inte Harry heller var så beredd på det.
Nu hade Gemma tagit plats vid bordet så nu satt vi och pratade med henne. Det kändes lite konstigt att hon satt där eller egentligen kändes allt så konstigt. Jag kan inte fatta att jag satt här med Harry och hans syster och åt jordgubbar. Det är väl typ varje tjejs dröm?
Plötsligt rusade fyra killar in i köket. Alla var anfådda och Zayn höll Marcus i armen.
- Niall and Harry, we have an interview! ropade Louis och tittade oroligt på dem. Då började Harry och Niall att skratta.
- Haha guys, it's next week, sa Niall och höll handen för munnen. Han kunde inte sluta skratta.
- Wholly crap, sa Zayn lite grinigt. De andra killarna slog huvudena i väggen och vi andra bara skrattade.
Efter en stund satt alla och pratade med varandra. Zayn, Louis, Liam och Marcus hälsade på Gemma och dem berättade vad som hade gjort hela natten.
- So, what are we going to do tonight guys? utbrast plötsligt Harry och vi andra började nicka på huvudena. Vi skulle ju trots allt bara vara här ikväll och imorgon skulle vi åka hem igen.
- Party! ropade Louis och Zayn hoppade upp på hans rygg.
- No, sa Harry och log mot mig. Vi hade ju bestämt att vi skulle träffas utan alkohol den här gången.

Gemmas perspektiv
Jag kände att det kanske inte var en sån bra idé att gå på gatan sådär. Hundratals barn sprang efter mig och ville ha autografer och sånt. Men jag orkade inte just nu, jag hade liksom åkt flera timmars flyg och nu ville jag bara hälsa på min bror.
Harry verkade inte jätteglad när jag stod där utanför dörren. Det kändes som han mer väntade på någon annan. Jag struntade i det och gick istället in och hälsade på dem som tydligen var här. Två tjejer? Hmm... Trodde mer att det skulle vara Paul eller någon.
Vi satt och pratade ett tag och plötsligt rusade fyra killar in från ingenstans. Zayn, Louis, Liam och... Vem var den andra killen? Han hade blont ruffsigt hår och blåa ögon. Jag hade aldrig reagerat så starkt på en kille förut. När han sträckte fram handen mot mig för att att hälsa spreds värme i min kropp. Kärlek vid första ögonkastet, stämmer det?
- We can go to a cinema! Utbrast Niall och alla nickade och höll med honom.


___________________________________________________________________________________________________
Okej, det blev ett kort kapitel idag, men vi har fullt upp så vi får väl se om det blir bättre imorgon. Och ja, ni kanske tycker att det är jobbigt att Emmas namn är väldigt lika Gemmas, men vi tänkte inte på det innan, så sorry för det. See ya!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback