I want you - chapter 31 ♥


Tidigare
- Okey really, I don't know what's happened yesterday. But after the last day of school I felt dizzy. And yesterday when we would go I get a strange dream, but it was no dream. It was on real, and I'm sure about that. My sister has epilepsy and I thought she got a seizure. But when I went down everyone was there in my family, inclusive my sister, and she was well.
En tår rann ner från hennes kind. Jag la min hand över hennes.
- I don't know why I was weird. I couldn't talk, and I couldn't hear.
- It's okey Emma, sa jag och nu rann tusentals tårar ner från hennes kinder.

____________________________________________________________________________________________



Nialls perspektiv
Jag vaknade av att dörren smälldes igen. Jag reste mig snabbt upp och tittade mig omkring. Alexandra var borta. Jag gick upp och tog på mig kläderna jag hade dagen innan. Jag gick fram till dörren och kikade ut lite försiktigt. Vart var hon någonstans? Jag gick ut och tittade in i alla rum. Men hon var verkligen ingenstans. Tänk om jag hade råkat göra bort mig igår kväll och nu vill hon aldrig se mig mer igen. Jag suckade lite tyst för mig själv och gick sedan in med tunga steg till köket. Utan att ens tänka på att det satt andra personer där gick jag fram till kylskåpet och tog fram en juice. När jag stängde kylen igen hoppade jag till. Harry, Emma och inte mindre än Alexandra satt där vid bordet och skrattade.
- Hey Niall, sa Alexandra och log mot mig. Hade dem typ suttit där hela tiden?
- Oh, hey guys, what's up? sa jag och satte mig ner på en stol brevid Harry. Alexandra satt nästan i Emmas knä och båda skrattade.
- Emma is fine, sa Harry och nickade mot mig.
Tydligen mådde Emma bra nu. Jag hade ingen aning om vad som hade hänt henne, men jag valde att inte fråga.
- So, where is the other guys? frågade Alexandra och tittade på Harry och mig med en allvarlig blick.
- Yeah, they call me yesterday. They had a fifa tournament the whole night so they sleep at the hotel, sa jag och och tog en klunk juice.
- Really? Is Marcus with them? frågade Alexandra och tittade oroligt på mig.
- Yeah, I think so.
Alexandra verkade vara så orolig för Marcus. Han är ju trots allt två år äldre än henne. Han klarar sig väl själv.

Alexandras perspektiv
När jag lyfte blicken upp mot taket märkte jag att jag inte var hemma. Jag hoppade fort upp från sängen. Niall som hade legat bredvid mig hela natten låg där helt orörlig och sov. Jag log lite lätt, han var så söt. Jag smög försiktigt ut från rummet men självklart skulle dörren stängas igen hårt. Jag tänkte inte mer på det så jag ropade efter Emma. Konstigt nog hörde jag en röst från köket. Jag gick in och mitt hjärta stannade nästan upp när jag såg att Emma satt där. Jag sprang fram och kramade om henne.
- Hej gumman, hur är det? Kan du prata idag? Kan du höra mig? började jag.
- Lugn Alex! Ja, jag mår bra idag, sa hon med en varm röst men samtidigt lite ledsam.
- Excuse me girls, I'm an english man, I most say that I'm unfortunately not can understand the Swedish language.
Emma och jag skrattade så mycket att vi nästan kissade på oss.
- Sweet t-shirt, sa sedan Harry och log mot mig. Jag blev röd i ansiktet. Jag kom genast på att jag hade lånat någon av hans tröjor igår när jag skulle sova.
- I'm sorry Harry, svarade jag och tittade generande ner på Emma som nästan låg på golvet och skrattade.
- Go ahead Alex, sa Harry efter en stund och pekade på maten som stod mitt på bordet. Han hade dukat och gjort det så fint.
Plötsligt kom Niall ut i köket och han var verkligen inte pigg. Jag vet inte ens om han såg att vi satt där för när jag hälsade på honom blev han jättechockad. Han satte sig ner bredvid Harry och vi började prata om allt och inget.
Utan förvarning ringde det på klockan och Harry for upp från stolen som en liten 5-åring på julafton. Förmodligen var det väl de andra killarna så vi andra satt kvar och åt upp frukosten.
Men efter en stund kom Harry in till köket igen. Vi andra lyfte blicken mot Harry som stod och tittade på oss bekymrande. Jag tappade nästan hakan när jag såg vem som stod bakom honom. Det var absolut inte de andra killarna.
- Emma and Alexadra, let me introduce my dear sister Gemma.

Marcus perspektiv
Jag vaknade av en massa skrik. När jag öppnade ögonen såg jag att jag låg på golvet. Jag gnuggade mig i ögonen och reste mig sedan upp från golvet. Jag såg att de andra killarna låg däckade i soffan. Vi hade spelat fifa hela natten nere i lobbyn och inte tänkt på att vi skulle ha åkt hem till de andra. Jag väckte de andra genom att skaka lite lätt på dem.
- Guys, wake up, sa jag.
Jag kände att jag hade fått ganska bra bekantskap med de andra killarna nu, alltså Liam, Zayn och Louis. De var faktiskt riktigt sjysta.
- How much is the clock? frågade Liam och tittade tröttsamt på mig.
- I don't know exactly, but i would think the clock is around twelve.
Alla killarna rusade upp ur soffan och fixade till sina hår. De sprang fram och tillbaka i rummet och nästan skrek. Jag däremot stod bara kvar mitt i rummet och glodde.
- We have to go, now! ropade Zayn och tog tag i min arm. Han drog mig ut ur hotellrummet och Liam låste dörren.
- Why so hurry guys? frågade jag och tittade förvånat på killarna när vi tog hissen ner.
- We have an interview, sa Liam och stampade nervöst med foten i golvet.
- Louis, call Harry and Niall, sa han sedan och tog handen över pannan. Det var faktiskt lite roligt att se killarna så nervösa och upprörda eftersom man i vanliga fall alltid brukar se dem på glatt humör.
Vi sprang ut från hotellet och in i bilen när vi hade lämnat nycklar och allt. Sedan åkte vi raka vägen hem till Louis och Harrys lägenhet.
Plötsligt i bilen kom Liam på att han behövde köpa vax till sitt hår innan intervjuen så vi svänge in vid en liten hårsalong. Zayn och Louis satt kvar i bilen medans jag hängde med Liam.
Liam och jag rusade in i salongen och köpte Liams vax.
När vi gick ut igen såg jag att massor barn sprang och skrek.
- Hide me Marcus, sa plötsligt Liam och försökte gömma sig bakom mig. Men barnen hade inte sett Liam. Istället sprang de efter en lång tjej med långt svart hår.
Jag struntade i det och försökte istället täcka Liam så mycket som det gick. Vi hoppade sedan in i bilen och körde iväg...


___________________________________________________________________________________________________
Blev ett ganska långt segt kapitle idag, men jag lover mer spänning och drama nu i det kommande kapitlerna. Gemma är en väldigt betydande roll i novellen t.ex. KRAM PÅ ER, NU SKA JAG BAKA BULLAR!



Kommentarer
Postat av: Elza

More!!!!,Azum!!!!!!!

2012-04-11 @ 22:59:28
URL: http://theonedirectioners.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback